کوربین:

اوضاع شمال سوریه نباید متشنج شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۲۲:۳۵:۰۵
کد خبر: ۹۰۹۷۴۳
اوضاع شمال سوریه نباید متشنج شود
رهبر حزب مخالف دولت انگلیس نسبت به آغاز حمله ترکیه به مناطق شمال سوریه عمیقا ابراز نگرانی کرد و گفت : درگیری‌ها در این منطقه نباید تشدید شود.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «جرمی کوربین» روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توییتر همچنین خواستار خروج تمام نیروهای خارجی از خاک سوریه شد.

مقامات دولت انگلیس تاکنون به این حملات پاسخی نشان نداده اما سخنگوی رسمی نخست وزیر دیروز در بیانیه‌ای که در اختیار مطبوعات قرار داده شد اعلام کرد: ما عمیقاً نگران گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم ترکیه برای یک عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه بوده و از عملیات مورد نظر ترکیه حمایت نمی کنیم. ما با شرکای بین المللی از جمله فرانسه و آلمان در تماس هستیم.

وی افزود: انگلیس همواره با ترکیه صریح بوده است که از حمله یکجانبه نظامی باید پرهیز کند؛ چرا که موجب عدم ثبات در منطقه شده و تلاش‌های منتهی به دوامِ شکستِ داعش را تهدید می کند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه ساعتی پیش، از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور در حمله جدید علیه کردهای حزب کارگران کرد ترکیه موسوم به "پ.ک.ک" و یگان‌های مدافع خلق "ی.پ.گ" «چشمه صلح» نام دارد.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه برخلاف مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

هم زمان دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا (پنجشنبه) پشت درهای بسته در مورد سوریه تشکیل جلسه می‌دهد.

رئیس کمیسیون اروپا تهدید کرده است اگر آنکارا حملات به کردهای شمال سوریه را متوقف نکند، اتحادیه اروپا نیز کمک های مالی به ترکیه را قطع خواهد کرد.

از سویی، اتحادیه عرب هم حملات ترکیه به شمال شرق سوریه را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف آن شد.

وزارتخانه های فرانسه و آلمان نیز هر کدام با صدور بیانیه های جداگانه، حمله ترکیه به مناطقی از شمال سوریه را به شدت محکوم کردند و خواستار توقف آن شدند.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند.

برخی کارشناسان سیاسی سوریه معتقدند که ترکیه پیش تر با حمایت از تروریست ها در سوریه نتوانسته بود به اهداف خود برسد و اکنون با توجه به شکست تروریست ها و مشکلاتی که آنان برای آنکارا ایجاد کرده اند، خود وارد میدان سوریه شده است.

 

نظر شما