یادداشت؛

سیراب شدن مثلث شیطانی از «چشمه صلح» اردوغان

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۴:۲۷:۰۸
کد خبر: ۹۱۱۲۳۲
سیراب شدن مثلث شیطانی از «چشمه صلح» اردوغان
یاسر صادقی- سردبیر

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در تاریخ 17 مهر 98 دستور حمله به منطقه کردنشین واقع در شمال شرق سوریه را  با نام عملیات «چشمه صلح» صادر کرد. همزمان با شلیک نخستین گلوله‌های جنگی ترکیه به سمت سوریه، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها علیه این اقدام به راه افتاده و مقام‌های سیاسی کشورهای مختلف برای یافتن یک راه‌حل عملی در این منطقه به تکاپو افتادند. اما اردوغان اکنون بازیگر زمینی است که به این راحتی از آن خارج نمی‌شود، زمینی که به او توهم قدرت داده، زمینی که رژیم صهیونیستی، آمریکا و گروه تروریستی داعش، که خود دست پرورده آمریکا و آل سعود است، بازی در آن را طراحی کرده‌اند.

روزی اردوغان به شیمون پرز گفت: «کشتار کودکان را خیلى خوب بلدید. تو مردم را به قتل رساندى» و بعدتر ماجرای کشتی مرمره و ایستادگی او برابر رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد که باعث شد روزنه امید و برق شوق در چشمان مردم ترکیه و مسلمانان منطقه از هر قوم و کشوری دیده شود اما آن روز کسی فکر نمی‌کرد آمریکا و اسرائیل به جای حمله و زمین زدن اردوغان، او را با پنبه سر ببرند و روزی بازیگر زمین بازی خود کنند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی همیشه آب خاورمیانه را گل‌آلود خواسته‌اند چون ماهی‌های بیشتر و بزرگ‌تری از این آب می‌گیرند. درگیری‌های خاورمیانه باعث شده تمرکز کشورهای منطقه از روی اسرائیل برداشته شده و جنایت‌ها و اشغال‌گری‌های این رژیم کودک‌کش به حاشیه برود و هم بازار پرسودی برای سلا‌ح‌های آمریکایی ایجاد شود.

آمریکا، صدام را علیه ایران وارد جنگ کرد و به او توهم قدرت داد تا سلاح بیشتری بفروشد و وقتی کارش با او تمام شد به عراق حمله کرد و پس از اینکه دید عراق از دست او خارج و به سمت آرامش می‌رود با کمک آل‌سعود گروه تروریستی داعش را راه انداخت و به کمک این گروه، عراق و سوریه را وارد جنگی طولانی و فرسایشی کرد. آنها به کمک ترکیه منابع مالی داعش را تامین کردند و نفت سوریه و عراق را توسط داعش و از طریق ترکیه به چنگ آوردند. ترکیه‌ای که توسط اردوغان برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود به یکباره به سمت عادی شدن روابط با دشمن امت اسلامی پیش رفت و درست در زمانی که دولت قانونی سوریه در حال جنگ با تروریست‌ها بود پرچم حمایت از تروریست‌ها به دست گرفت و بارها به بهانه مبارزه با پ‌.ک‌.ک به خاک سوریه تجاوز کرد.

یکی از بزرگ‌ترین تجاوزات ترکیه به خاک سوریه در سال 2018 طی عملیاتی با نام شاخه زیتون بود که منطقه عفرین آماج حملات قرار گرفت و بر اساس گزارش سازمان ملل باعث آواره شدن 167 هزار نفر و کشته شدن 500 غیر نظامی شد. اکنون سوریه توانسته داعش و دیگر تروریست‌ها را زمین‌گیر کند ولی صهیونیست‌ها و آمریکا دوباره دست به کار شده‌اند. آمریکا خود را حامی «گروه قسد» اعلام کرده و آنها را با سلاح تجهیز می‌کند و از طرف دیگر به ترکیه سلاح می‌فروشد و در یک اقدام کاملا برنامه‌ریزی شده از منطقه کردنشین سوریه خارج می‌شود و به اردوغان برای حمله به این منطقه چراغ سبز نشان می‌دهد.

آنها که دیدند داعش و تروریست‌ها زمین‌گیر شده‌اند این درگیری را توسط اردوغان به راه انداختند تا تروریست‌ها فرصتی برای تجدید قوا پیدا کنند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، که در این چند سال بازیگر مهمی برای مثلث شیطانی رژیم صهیونیستی، آمریکا و گروه‌های تروریستی و حامیان‌شان شده، دستور حمله به منطقه کردنشین واقع در شمال شرق سوریه را صادر کرد. آمریکا هم پشت نیروهای کُرد یا نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را خالی کرد و با خارج شدن از منطقه و چراغ سبز نشان دادن به بازیگر ترک مثل همیشه غیر قابل اعتماد بودن خود را ثابت کرد اما جای تاسف است که همچنان برخی کشورها و گروه‌ها در منطقه به او اعتماد می‌کنند.

اکنون عملیات چشمه صلح در جریان است و هر روز هزاران نفر را آواره و صدها زن و کودک را به خاک و خون می‌کشد. عملیاتی که باعث تقویت و سیراب شدن مثلث شیطانی منطقه می‌شود. عملیاتی که امنیت رژیم صهیونیستی را تامین، کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا را پررونق و نیروهای زندانی داعش در دست کردها را فراری می‌دهد تا دوباره اسلحه به دست بگیرند و اجازه ندهند آتش جنگ در خاورمیانه خاموش شود.

این مثلث شیطانی همزمان جنگ تبلیغاتی راه‌ انداخته‌اند تا کردها، ترک‌ها، عرب‌ها و دیگر اقوام را در خاورمیانه به لطف جنایت‌های اردوغان به جان هم بیاندازند که اگر مردم هوشیار نباشند صدها عملیات چشمه خون (صلح) در خاورمیانه به راه می‌افتد و اگر این عملیات زودتر به پایان نرسد، آتشی منطقه را در بر می‌گیرد که حتما دود آن به چشم همه مردم از جمله مردم ترکیه می‌رود.

نظر شما
پرونده ویژه