عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

کسانی که می‌گویند CFT و پالرمو "قانون" شده نظر شورای نگهبان را کان لم‌یکن تلقی کرده‌اند/ CFT و پالرمو تبدیل به قانون نشده‌اند/ نظر شورای نگهبان مبنا است

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۴:۵۸:۵۵
کد خبر: ۹۱۱۲۶۵
کسانی که می‌گویند CFT و پالرمو قانون شده نظر شورای نگهبان را کان لم‌یکن تلقی کرده‌اند/ CFT و پالرمو تبدیل به قانون نشده‌اند/ نظر شورای نگهبان مبنا است
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شاید برخی تصورشان این است که نظری که شورای نگهبان داده به دلیل اینکه انتقال نظر هیات نظارت بوده است، کان لم یکن تلقی می‌شود؛ ولی اینطور نیست شورای نگهبان لوایح را رد کرده و CFT و پالرمو تبدیل به قانون نشده است.

«غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه با خبرنگار برنا در خصوص اظهاراتی مبنی بر قانونی شدن CFT و پالرمو به دلیل پایان مهلت قانونی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اشکالاتی که شورای نگهبان به این لوایح گرفته برطرف نشده است. فرقی نمی‌کند که شورای نگهبان که ایرادات هیات نظارت را ابلاغ کرده باشد یا خودش ایراد گرفته باشد، همینقدر که شورای نگهبان ایراد گرفته است باید یا ایراد را اصلاح کنند یا اگر ایرادات اصلاح نشود، یعنی این لوایح رد شده و قانون تلقی نمی‌شود.

وی مبنا را نظر شورای نگهبان دانست و توضیح داد: شورای نگهبان ایرادات لوایح را ابلاغ کرده و لوایح را به مجلس فرستاده و مجلس هم آن را برای مجمع تشخیص مصلحت فرستاده و مجمع هم تصمیم‌گیری نکرده، نتیجه علی‌القاعده این است که نظر شورای نگهبان مبنا باشد.

مصباحی‌مقدم افزود: آیین نامه می‌گوید که اگر مجمع تشخیص مصلحت تا یک سال رسیدگی‌ها را انجام نداد، مبنا نظر شورای نگهبان است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که تلقی برخی از قانونی شدن این لوایح چه مبنایی دارد، گفت: شاید تصورشان این است که نظری که شورای نگهبان داده به دلیل اینکه انتقال نظر هیات نظارت بوده است، کان لم یکن تلقی می‌شود؛ ولی اینطور نیست شورای نگهبان لوایح را رد کرده و CFT و پالرمو تبدیل به قانون نشده است.

نظر شما