مصطفی تاجزاده:

دو ماه مانده به انتخابات در میان اصلاح‌طلبان تردید وجود دارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۹:۱۶:۳۰
کد خبر: ۹۱۱۳۱۲
دو ماه مانده به انتخابات در میان اصلاح‌طلبان تردید وجود دارد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من هیچوقت به یاد ندارم که دو ماه به انتخابات مانده باشد و کادرهای اصلاح طلب تردید داشته باشند که در انتخابات شرکت بکنند یا نکنند. این تردید به صورت جدی وجود دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مصطفی تاج‌زاده»، فعال سیاسی اصلاح طلب در نشست حزب توسعه ملی ایران اسلامی در خصوص سیاست خارجی کشور و سلاح اتمی گفت: ترامپ با شعار آمریکا اول آمد و بعد از مدتی این تبدیل به فقط آمریکا شد و بعد تبدیل شد به فقط ترامپ و حکومت او. این به طور طبیعی سرنوشت کسانی است که میگویند میخواهند در منطقه و جهان حرف اول را بزنند این افراد این مسیر را طی میکنند.

وی افزود: در این برهه زمانی امکان ندارد کشوری بتواند به بمب هسته ای دست بیابد این فقط مختص جنگ سرد بود. بزرگترین استدلال کسانی که به دنبال بمب اتم هستند حفظ امنیت است الان ایران بمب اتم ندارد و کسورها یقین دارند که ایران بمب اتم ندارد پس چرا به ایران حمله نمی کنند؟ زیرا عواقب آن برای آنها خطرناک است پس ما بدون سلاح هسته ای توانسته ایم در منطقه ای زندگی کنیم که عیلرغم تمام ناآرامی ها ما در امنیت زندگی میکنیم.

تاجزاده با بیان اینکه داشتن سلاح هسته ای حتی چین و روسیه را هم بر علیه ما خواهد کرد، گفت: در منطقه هم اتفاقی که می افتد که این است که منطقه را تبدیل به جهنم خواهیم کرد. امکان ندارد که کشوری در منطقه به سلاح اتمی دست یابد و کشورهایی چون ترکیه و مصر و ... جنگ تسلیحاتی راه نیندازند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت به سمت سلاح اتمی به نفع مردم ایران و منطقه نیست، اظهار داشت: عمده صحبت اسرائیل علیه ایران این است که ایران به سلاح اتمی دست خواهد یافت تا دنیا را به سر ایران بریزد. ما میتوانیم بدون آمریکا نیازهایمان را رفع کنیم به شرطی که بنای آمریکا بر تقابل با ایران نباشد.

وی در قسمت دیگری از سخنانش درباره سیاست داخلی و انتخابات در کشور گفت: تاکید همه ما اصلاح‌طلبان بر استقلال و آزادی است، به دنبال انتخابات آزاد هستیم، به مبارزه با فساد به صورت سیستماتیک تاکید داریم. همگی به نفی توسل به خشونت در فعالیت‌های مسالمت آمیز موافق هستیم. و کسانی که تقابل مردم با مردم ایجاد کند را محکوم خواهیم کرد. همه ما معتقدیم راه نجات کشور گفتگو است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان داشت: معتقدیم هر اصلاح طلبی باید برای رسیدن به این آرمان ها تلاش کند و باید دو پا حرکت کنیم یک پا درحکومت و یک پا در جامعه مدنی. معتقدم هیچ زمانی به اندازه امرزو در 40 سال گذشته شاهد ناامیدی و نارضایتی و گاها خشم و نفرت نبوده ایم.

تاجزاده با اشاره به اینکه دو ماه به ثبت نام انتخابات مانده است، اظهار داشت: من هیچوقت به یاد ندارم که دو ماه به انتخابات مانده باشد و کادرهای اصلاح طلب تردید داشته باشند که در انتخابات شرکت بکنند یا نکنند. این تردید به صورت جدی وجود دارد. 

وی افزود: این وضعیت راه حل دارد. رفع تحریم راه حل دارد کافی است حکومت تصمیم بگیرد که مسئله را حل بکند. چرا که طرفین منافع مشترک دارند. امروز ترامپ به هر دلیلی مصلحت نمیداند با ایران بجنگد ایران هم نمیخواهد بجنگد و هر دو فهمیده اند که یا باید توافق کنند یا وارد جنگ شوند. در سازمان ملل من شنیدم که خانم مرکل گفته بودند به خاطر این مسئله در سازمان ملل حاضر شده اند. این راه حل قابل دسترسی است.

نظر شما