ترامپ:

خرانه‌داری آمریکا آماده اقدام علیه ترکیه است

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۹:۴۶:۰۹
کد خبر: ۹۱۱۳۱۸
خرانه‌داری آمریکا آماده اقدام علیه ترکیه است
رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: وزارت خرانه داری (دارایی) آمریکا آماده اقدام علیه ترکیه است، اما شاید قوانین اضافی مورد نیاز باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ در پیام توئیتری نوشت: وزارت خرانه داری (دارایی) آمریکا آماده اقدام علیه ترکیه است، اما شاید قوانین اضافی مورد نیاز باشد. اجماع و اتفاق نظر زیادی در این باره وجود دارد، هر چند آنکارا درخواست اجرا نشدن این تحریم ها را داده است.

ترامپ در توئیت دیگری نیز یادآورشد که کردها و ترکیه از سالیان گذشته با هم درگیر بوده اند. ترکیه "پ ک ک" را خطرناک ترین گروه تروریستی جهان می داند. گروه های دیگر هم ممکن است به حمایت از یک طرف یا طرف دیگر بجنگند، بگذار آنها هم بیایند. ما با دقت اوضاع و شرایط (سوریه) را رصد و بررسی می کنیم.

به نوشته ترامپ؛ به یاد می آورید ۲ سال پیش هنگامی که عراق قصد نبرد با کردها را در بخش دیگری از سوریه داشت، بسیاری از ما (واشنگتن) درخواست کردند که در حمایت ازکردها با نیروهای نظامی عراق بجنگیم، اما من مخالفت کردم و کردها دو بار از نبرد دست کشیدند. اکنون همان ماجرا را در باره ترکیه تکرار می شود.  

وی در توئیت دیگری، تصمیم خود را برای خودداری از ورود نیروهای آمریکایی به جنگ در امتداد مرز ترکیه و شمال سوریه، هوشمندانه خواند و افزود: آنانی که به اشتباه ما را به درگیری های خاورمیانه کشانده اند، حتی خودشان هم نمی دانستند که چه تصمیم بدی گرفته اند، اما چرا اکنون درخواست اعلان جنگ نمی کنند.

عملیات تهاجمی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که روز چهارشنبه با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه آغاز شد، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی روبه رو شده و بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در واکنش به این حمله، صادرات تسلیحات خود را به ترکیه به حالت تعلیق درآورده اند. اتحادیه اروپا نیز در اعتراض به حمله ترکیه به شمال سوریه، آنکارا را تهدید به تحریم کرد که با تهدید متقابل رهبر ترکیه روبه رو شد.

اردوغان هفته گذشته به کشورهای اروپایی هشدار داد که که ترکیه دروازه های خود را بر روی سه میلیون و ۶۰۰ هزار پناهجوی سوری برای ورود به خاک کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد گشود.

وی روز یکشنبه با تاکید بر ادامه عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، گفت: تحریم تسلیحاتی ترکیه سبب توقف این عملیات نمی شود.

وی بار دیگر تاکید کرد که ترکیه هرگز اجازه تشکیل یک کشور تروریستی در شمال سوریه را نمی دهد و تصریح کرد که نیروهای ارتش ترکیه به عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری خاک سوریه نفوذ خواهند کرد.

اردوغان با تروریست خواندن کردهای سوری، گفت: برخی از کشورها به دنبال میانجی گری میان ما و تروریست ها (کُردهای سوری) هستند؟ این مسئله چطور ممکن است، نمی توان آن را درک کرد! چه زمانی دیده اید که کشوری با گروه های تروریستی بر سر میز مذاکره بنشید؟

وی اولویت کشورش را ایجاد «منطقه امن» با همپیمانانش در منطقه عنوان کرد.

این در حالی است که ترامپ روز پنجشنبه گذشته ابراز امیدواری کرده بود که آمریکا بتواند میان ترکیه و کردها میانجی گری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز