خبرگزاری رسمی سوریه:

ارتش سوریه برای مقابله با ترکیه راهی شمال کشور شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۲۰:۳۵:۵۸
کد خبر: ۹۱۱۳۲۸
ارتش سوریه برای مقابله با ترکیه راهی شمال کشور شد
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یکشنبه شب خبر داد که واحدهای ارتش این کشور برای مقابله با حمله ترکیه به سمت شمال حرکت کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مظلوم کوبانی فرمانده کل شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در دیدار با «ویلیام روباک» معاون نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت که اگر واشنگتن اقدامی برای توقف عملیات ترکیه در شمال سوریه و حمایت از کُردها انجام ندهد، کردها به همپیمانی با روسیه و نظام سوریه متوسل می‌شوند.
روز گذشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی گزارش داده بود که بر اساس توافق میان دولت سوریه و نیروهای دمکراتیک، ارتش سوریه قرار است کنترل شهر منبج را برعهده بگیرد.
ورود نیروهای ارتش سوریه قرار است بر اساس توافق میان روسیه و سوریه از یک طرف و روسیه و آمریکا از سوی دیگر انجام شود.
بر اساس این توافق، یگان های ارتش سوریه با سلاح های سنگین و متوسط خود در شهر منبج مستقر می شوند و پرچم سوریه بر همه ادارات دولتی و ورودی ها و خروجی های این شهر برافراشته خواهد شد.
این اقدام برای جلوگیری از تجاوز ارتش ترکیه و تروریست های هم‌پیمان آن به شهر منبج انجام شده است.
آخرین تجهیزات نظامی آمریکا روز شنبه از شهر منبج در شمال شرق استان حلب سوریه خارج شد.
ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.
"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح"، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.
سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

نظر شما
پرونده ویژه