رئیس‌جمهور فرانسه:

حمله ترکیه به سوریه خطر ایجاد بحران انسانی و بازگشت داعش را دارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۲۱:۲۷:۰۶
کد خبر: ۹۱۱۳۳۶
حمله ترکیه به سوریه خطر ایجاد بحران انسانی و بازگشت داعش را دارد
امانوئل مکرون ضمن درخواست توقف به کردهای سوریه گفت: حمله ترکیه به سوریه خطر ایجاد وضع انسانی ناپایدار و بازگشت داعش در منطقه را به دنبال دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه یک خبرگزاری رویترز گزارش که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری ترکیه و آمریکا خواستار توقف فوری حمله آنکارا به شمال سوریه شده و به آن‌ها گفته است که این حمله ممکن است باعث ایجاد بحران انسانی شود.

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تصریح کرد: خواسته مشترک ما این است که این حمله متوقف شود. این حمله خطر ایجاد وضع انسانی ناپایدار و بازگشت داعش در منطقه را به دنبال دارد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مکرون امشب جلسه‌ای امنیتی در سطح کابینه خود درباره حمله ترکیه به شمال شرق سوریه برگزار می‌کند.

ترکیه چهارشنبه گذشته حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و اردوغان گفت که این حمله نظامی «عملیات چشمه صلح» نام داشته و  علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.
حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.
رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه خاطرنشان کرد: بیش از 100 هزار نفر از ساکنان محلی که از مناطق جنگی گریخته‌اند، خود را به شهرهای حسکه، قمیشلی و مناطق اطراف آن رسانده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز