واکنش کدخدایی به سخنان رئیس‌جمهور:

اصل ۹۸ تفسیر را بر عهده شورای نگهبان نهاده است

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۹:۵۳:۳۰
کد خبر: ۹۱۱۸۲۶
اصل ۹۸ تفسیر را بر عهده شورای نگهبان نهاده است
سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی به سخنان امروز رئیس‌جمهور در خصوص اصل 113 قانون اساسی واکنش نشان داد و گفت: همانطور که اصل 113 به درستی جایگاه و اختیارات رئیس جمهور را معین کرده، اصل 98 نیز تفسیر را بر عهده شورای نگهبان نهاده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در این توئیت نوشت: «همانطور که اصل 113 به درستی جایگاه و اختیارات رئیس جمهور را معین کرده، اصل 98 نیز تفسیر را بر عهده شورای نگهبان نهاده است، که این تفسیر عین قانون اساسی بوده و بر همگان لازم‌الاجراست.»

وی افزود: «ضمن اینکه تفسیر اصل 113 در دوره رئیس جمهور قبلی در سال 1391 انجام و ابلاغ شده است.»

photo_۲۰۱۹-۱۰-۱۴_۱۰-۰۱-۵۷

حسن روحانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اصل 113 قانون اساسی گفت: «اصل ۱۱۳ قانون اساسی یک اصل بسیار مهم است، مردم به رئیس جمهور رأی نمی‌دهند که رئیس دستگاه اجرایی باشد، در همان اصلی که گفته شده رئیس دستگاه اجرایی رئیس جمهور است در همان اصل هم گفته رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است .»

رئیس جمهور ادامه داد: «تفسیری که شورای نگهبان می‌کند این است که هر جایی یک مسئول مستقیمی ندارد، مثل اموال بلاصاحب، آنجا رئیس جمهور باید دخالت کند. یعنی چه مگر داریم همچین چیزی. هر کاری و هر چیزی مسئولی در این کشور دارد، پس این اصل را برای چه وضع کردند، به نظر من اگر اصل ۱۱۳ اجرا شود، برخی از اشکالاتی که شما الان مطرح می‌کنید برطرف می‌شود.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز