نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

مشخص شدن مکانی برای تجعات در بهارستان/ اگر تجمعات به خیابان کشیده می شود، حاصل بی‌تدبیری است

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۵:۲۸:۵۱
کد خبر: ۹۱۳۳۱۲
مشخص شدن مکانی برای تجعات در بهارستان/ اگر تجمعات به خیابان کشیده می شود، حاصل بی‌تدبیری است
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا داریم محلی را برای تجمعات جلوی مجلس با موافقت وزارت کشور تعبیه کنیم.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که چرا "مجلس برای تجمعات مقابل بهارستان مکانی مشخص نمی‌کند تا اختلاف نظر پیش نیاید" گفت: وزارت کشور باید مکان‌هایی را برای برگزاری تجمعات در نظر بگیرد. تجمع کنندگان هم باید مجوز بگیرند این قاعده ای در دنیاست.

او در ادامه بیان کرد: در همه دنیا مکان‌های تاریخی مانند "هاید پارک لندن" که قدمتی صد و پنجاه، دویست ساله دارد محلی برای تجمعات اعتراض‌آمیز به شمار می‌رود یا مثلا در آلمان روبروی پارلمان، محوطه‌ای وجود دارد که محل برگزاری تجمع است و مردم می‌دانند، هر صنف و گروهی اعتراضی داشته باشد، باید به آنجا برود.

او گفت: مشخص کردن محلی برای تجمعات مربوط به این قوه و آن قوه نیست، چون مجلس نامش خانه ملت است همه فکر می‌کنند باید بیایند در خانه خودشان و مقابل بهارستان حرف بزنند، البته اشکالی هم ندارد بیایند بعضا نمایندگان مرتبط در میان جمعیت حضور پیدا می‌کنند و شنونده مطالبات آنها هستند. منتهی برای این تجمعات مکان خاص و مشخصی در نظر گرفته نشده و فعلا از فضاهای اطراف میدان بهارستان استفاده می‌‌کنند. طبق قانون باید وزارت کشور در مراکز استان‌ها و در پایتخت، مکانی را به محل اعتراضات اختصاص دهد و محل تجمع باید مجهز به سکو، سِن، بلندگو و سیستم باشد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس مطرح کرد: مثلا کردهای ما می‌خواهند نسبت به اقدامات نابخردانه اردوغان اعتراض کنند، کجا بروند؟ در خیابان؟ اگر تجمعات به خیابان‌ها کشیده می‌شود حاصل بی تدبیری ما است. اخیرا در کشوری اروپایی  شاهد اعتراض کارگران برای تسویه حقوق‌شان بودم در آن تجمع مسئول اعتراضات معرفی شد تا اگر کسی شعار اشتباهی داد یا پوستر اشتباهی بلند کرد، مسئولیتش با آن شخص باشد.

او در خصوص تجمعات مقابل مجلس بیان کرد: ما که نمی‌توانیم بگوئیم خیابان یا پارکی مخصوص تجمع باشد، ما قانون‌گذار هستیم. به وزارت کشور اجازه داده‌ایم محلی را برای تجمع تعبیه کند. بنا داریم محلی را برای تجمعات جلوی مجلس با موافقت وزارت کشور تعبیه کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز