دو سناتور جمهوری‌خواه مطرح کردند؛

خطر بیخ گوش امنیت آمریکا با اشتباه ترامپ/ پاکسازی نژادی در شمال سوریه پذیرفتنی نیست

۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۰۴:۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۱۳۳۷۲
خطر بیخ گوش امنیت آمریکا با اشتباه ترامپ/ پاکسازی نژادی در شمال سوریه پذیرفتنی نیست
«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا روز جمعه با انتشار یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این سناتور ایالت کنتاکی در مورد تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه نوشت:  خروج نیروهای آمریکایی از سوریه یک اشتباه راهبردی بزرگ است.

وی افزود: این اقدام امنیت مردم و کشور ما را کاهش داده، دشمنانمان را جسورتر و اتحادهای مهم را تضعیف می‌کند.

مک‌کانل در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت که خروج آمریکا از سوریه و همزمانی آن با جنگ ترکیه و کُردها باعث ایجاد «کابوس راهبردی» برای آمریکا می‌شود.

یادداشت مک‌کانل در حالی منتشر شده که «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در سفری به آنکارا اعلام کرد ترکیه با آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه موافقت کرده است.

مک کانال در یادداشت خود استدلال کرد که اگ حتی آتش‌بس دوام پیدا کند خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه و تهاجم ترکیه به آن منطقه «کارزار ایالات متحده علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی را به عقب برمی‌گرداند.»

در همین حال، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی هم پس از درگیری‌های روز جمعه در شمال شرق سوریه نسبت به شکننده بودن آتش‌بس در این منطقه ابراز نگرانی کرد.
 گراهام در توئیتی نوشت: ژنرال «مظلوم عبدی» [فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک] نگران دوام آتش‌بس است.

او تاکید کرده که هرگز با پاکسازی نژادی کُردها موافقت نخواهد کرد. منطقه حائل برای کُردها پذیرفتنی است اما اشغال و آوارگی به معنای ایجاد منطقه امن نیست. این پاکسازی نژادی است.

ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

آنکارا هدف از این اقدام را مقابله با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و ایجاد منطقه امن برای بازگرداندن و اسکان آوارگان سوری عنوان کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز