درپی درگذشت معاون سازمان انرژی اتمی؛

مقام‌های روسی به رئیس سازمان انرژی اتمی تسلیت گفتند

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۲۰:۲۹:۲۴
کد خبر: ۹۱۴۰۹۵
مقام‌های روسی به رئیس سازمان انرژی اتمی تسلیت گفتند
مدیرکل شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه و سفیر روسیه در تهران در پیام‌های جداگانه به علی اکبر صالحی درگذشت معاون سازمان انرژی اتمی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آلکسی لیخاچیوف، مدیرکل شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه (روس اتم) و لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران در پیام هایی جداگانه به علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، درگذشت معاون این سازمان و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی را به ایشان و خانواده و بستگان شادروان دکتر محمد احمدیان تسلیت گفتند.

در پیام  لیخاچیوف خطاب به صالحی آمده است: با نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت نابهنگام معاون سازمان انرژی اتمی ایران آقای احمدیان را دریافت نمودیم. ما در مقام کارگزاران صنعت هسته‌ای روسیه ایشان را بعنوان دوست و شریکی قابل اعتماد، مدیر و رهبری توانمند و یک متخصص بلندمرتبه و والاقدر می شناختیم.

مدیرکل شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه در پیام خود یادآور شد: ما بنابر تجربة همکاری با ایشان  جهت احداث و بهره برداری از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر و زمینه‌سازی برای احداث واحدهای جدید در ساختگاه نیروگاه اتمی بوشهر با یکدیگر تشریک مساعی داشتیم. ما در چشم انداز پیش رو برنامه‌هایی بلندپروازانه را برای همکاری‌های آینده مدنظر داشتیم. اینجانب از طرف مجموعه مدیریت شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه و شرکت "اتم استروی اکسپورت" استدعا دارم تا ابراز همدردی و همدلی ما را در این لحظات غمبار پذیرا باشید.

در ادامه این پیام آمده است: همچنین استدعا داریم تا مراتب تسلیت و تعزیت ما را به خانواده و بستگان آن فقید سعید ابلاغ فرمائید. یاد و خاطرة آن بزرگوار برای همیشه در قلب‌های ما جاودان خواهد ماند.

تسلیت سفیر روسیه در ایران

 همچنین در پیام جاگاریان سفیر روسیه در ایران خطاب به صالحی نیز آمده است: بدین‌وسیله تأسف و تأثر عمیق خود را به مناسبت درگذشت زود هنگام معاون محترم سازمان انرژی اتمی ایران جناب آقای احمدیان به حضورتان اعلام می نمایم. بدون تردید درگذشت ایشان ضایعه‌ و فقدانی تأسف بار برای شما و سازمان متبوع شماست.

در ادامه این پیام آمده است: دکتر احمدیان بدون هیچگونه مجامله و مداهنه‌ای استادی برجسته و شخصیتی برخوردار از هوشمندی و آگاهی و نیز کارگزاری سخت‌کوش در حوزة فناوری هسته‌ای بود که در میان همکاران خود از شأن و جایگاهی بلند برخوردار بوده و در میان هموطنان اینجانب نیز که با ایشان در تعامل بودند وزانت و منزلتی والا داشتند.

سفیر روسیه در ایران در پیام خود یادآور شد: دکتر احمدیان بعنوان یکی از متخصصّان برجسته صنعت هسته‌ای که در تمامی مراحل احداث و بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر حضوری تأثیرگذار داشت، شناخته می‌شود.

در بخش دیگر این پیام آمده است: ایشان افزون بر نقش آفرینی در جریان احداث و بهره‌برداری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر کوشش‌های خستگی‌ناپذیر خود را مصروف آغاز روند احداث واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر نمود.

جاگاریان در ادامه از صالحی خواست تا مراتب تأسف عمیق و همدردی او را به بستگان و دوستان و یاران ایشان ابلاغ کند.

وی تاکید کرد: بی شک یاد و خاطره آن بزرگوار برای همیشه در قلوب آنان که او را به نیکی می شناختند باقی خواهد ماند.

نظر شما