سخنگوی وزارت خارجه عراق:

سرنوشت داعشی‌های خارجی ربطی به بغداد ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۲۱:۳۱:۰۳
کد خبر: ۹۱۴۱۱۳
سرنوشت داعشی‌های خارجی ربطی به بغداد ندارد
سخنگوی وزارت خارجه عراق، امکان میزبانی کشورش از تروریست های تبعه دیگر کشورها را رد کرد و گفت که سرنوشت داعشی‌های خارجی ربطی به بغداد ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز یکشنبه در اظهاراتی در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال تروریست های خارجی و خانواده های آنان از سوریه به عراق توسط آمریکا،  گفت که کشورش تنها تروریست های داعش تبعه عراق و خانواده هایشان را تحویل می گیرد و آنها را محاکمه خواهد کرد. 

وی تاکید کرد که بغداد تروریست های خارجی که در خارج از عراق دست به انجام عملیات تروریستی زده اند را تحویل نخواهد گرفت و سرنوشت آنان را به خود مربوط نمی داند بلکه این دولت هایشان هستند که باید درباره آنان اقدام کنند. 

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه عراق همزمان با انتشار اخباری از جمله به نقل از منابع رسمی سوریه صورت می گیرد که گفته اند آمریکا ۲۳۰ تروریست خارجی را از زندان های سوریه به عراق منتقل کرده است. 

تهاجم نظامی ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه و انتشار گزارش‌هایی از احتمال آزادسازی هزاران عضو داعشی که هم اکنون در اختیار گروه موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) بسر می‌برند، نگرانی‌های جدی را در عراق ایجاد کرده است.

دولت عراق بطور رسمی بارها نسبت به تبعات عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرده است. رییس جمهوری عراق نیز چندین بار خواستار پایان فوری این عملیات و حل بحران از طریق مسالمت آمیز شده است و در این خصوص با رهبران چندین کشور و نیز شخصیت های بین المللی تلفنی گفت و گو کرده است.

علاوه بر مواضع رسمی وزیر و وزارت امور خارجه عراق، برهم صالح رییس جمهوری این کشور نیز تاکنون بارها در این خصوص موضعگیری کرده و در تلاش برای پایان بخشیدن به حملات، با چندین  تر از رهبران و مقامات کشورهای مختلف و نیز  سازمان ملل گفت و گوی تلفنی انجام داده است.

عراق در همین راستا علاوه بر بستن مرزهای خود با سوریه همچنین به تحکیم مواضع نیروهای خود در مرز با این کشور جهت ممانعت از ورود تروریست ها به خاک پرداخته است. 

همزمان گفته می شود که دهها اردوگاه در شمال و غرب عراق برای میزبانی از خانواده هایی که در اثر هجوم نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه از شهرها و مناطق خود آواره شده اند برپا کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز