دبیر علمی همایش یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل:

ابعاد یکجانبه گرایی در مقابل چندجانبه گرایی تدوین شده است

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۸:۵۹:۱۱
کد خبر: ۹۱۴۱۶۱
ابعاد یکجانبه گرایی در مقابل چندجانبه گرایی تدوین شده است
دبیر علمی همایش یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل گفت: هسته های پژوهشی و علمی برای تدوین ابعاد یکجانبه گرایی در مقابل چندجانبه گرایی طراحی شده است که این همایش نیز به منظور بررسی های تحقیقاتی و مطالعاتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، کنفرانس یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و تعدادی از کارشناسان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

دکتر حمیدرضا علومی یزدی، دبیر علمی همایش و معاون حقوقی وزیر علوم در همایش یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل در دانشگاه علامه طباطبایی ضمن خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی به ویژه وزرای امور خارجه و اطلاعات گفت: هسته های پژوهشی و علمی برای تدوین ابعاد یکجانبه گرایی در مقابل چندجانبه گرایی طراحی شده است که این همایش نیز به منظور بررسی های تحقیقاتی و مطالعاتی برگزار شد.

وی افزود: این همایش با فراخوان دریافت مقالات از سراسر کشور که به زبانهای فارسی و خارجی اعم از عربی, فرانسه, انگلیسی در سایت ها و نشریات بین المللی معتبر و تعداد بسیاری چکیده به دبیرخانه همایش برگزار می شود.

علومی یزدی اضافه کرد: در همایش 10 مقاله قابل ارائه است که 8 نفر از اساتید برجسته از کشورهای مختلف از جمله هند، روسیه، ازبکستان، مقدونیه، لهستان، فنلاند و قطر ارائه می دهند.

او درباره علت اصلی برگزاری همایش افزود: این همایش به دلیل حساسیت موضوع آن به سرعت اهمیت خود را در میان محققان و اساتید پیدا کرد 

دکتر یزدی در ادامه ضمن تشکر از موسسه ابرار معاصر تهران و همچنین دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: کنفرانس مزبور  در قالب چهار پنل تخصصی با موضوعات توسعه حقوق بین الملل و چندجانبه‌گرایی و سرنوشت صلح و امنیت بین‌الملل با دبیری حمید رضاعلومی یزدی، معاون حقوقی وزیر علوم و با مدیریت آقایان امیرساعد وکیل،  پوریا عسکری، سعید خطیب زاده و  توکل حبیب زاده دنبال خواهد شد. پیش از این، چهار پیش نشست تخصصی این کنفرانس در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور  برگزار شده است.

گفتنی است؛ این کنفرانس به دنبال تبیین حد و مرزهای چالش یک جانبه‌گرایی در برابر موضوعات متعدد حقوق بین‌الملل است و در این نشست  ابعاد مختلف یک جانبه‌گرایی در حقوق بین‌الملل از جمله در محیط حوزه زیست، حقوق بشر بین‌الملل، صلح و امنیت ملی، سازمان‌های بین‌المللی، حل و فصل اختلافات بین‌المللی و نیز آثار اقدامات یک جانبه آمریکا برحقوق بین‌الملل و مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها در همراهی با موارد نفی حقوق بین‌الملل و ... با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه مورد بررسی قرارمی‌گیرد .

این خبر در حال تکمیل است ......

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز