رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

سهل انگاری دستگاه ها در مبارزه با قاچاق رسیدگی می شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۴۷:۱۱
کد خبر: ۹۱۴۱۹۶
سهل انگاری دستگاه ها در مبارزه با قاچاق رسیدگی می شود
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در این جلسه مقرر شد با دستگاه هایی که نتوانند مطابق با برنامه ابلاغی به وظایف خود عمل کنند، بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه برخورد شود.

به گزارش گروه سیاسی برنا، بیست و هفتمین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صبح دوشنبه با حضور وزیر کشور برگزار شد. پس از پایان این جلسه، «علی مویدی خرم آبادی» رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات جلسه پرداخت و گفت: در این جلسه پنج دستور بررسی شد که در ابتدا اقدامات برجسته صورت گرفته در این ایام مورد مرور و بازخوانی قرار گرفت و دستور بعدی نیز رسیدگی به موضوع سامانه ها و مسائل پیرامون آنها بود.

وی افزود: در گزارش سامانه ها مشخص شد که بعضی دستگاه ها مانند هواپیمایی کشوری، ناجا، بخشی از وزرات جهاد و وزارت صمت برابر با برنامه ابلاغی اقدام کرده اند که تلاش آن ها در خور قدردانی و تشکر است. اما متاسفانه برخی دیگر از دستگاه ها هنوز برابر با برنامه حرکت نکرده اند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر تحقق برنامه ها، خاطر نشان کرد: دستگاه هایی مانند گمرک، بخشی های دیگری از وزارت صمت و جهاد و همچنین وزارت کار تا امروز موفق به اجرای برنامه ابلاغی نشده است، باید این عقب ماندگی را جبران کنند.  

مویدی خرم آبادی ضمن تاکید بر حضور نماینده رئیس جمهوری و وزیر کشور در این جلسه افزود: مقرر شد که این دستگاه ها در اسرع وقت به اقدامات و تکالیف خودشان عمل کنند، وگرنه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه با آن ها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگر بحث به اصطلاح «خودرو های شوتی» بود که در خیابان ها با داشتن سرعت غیر مجاز اقدام به حمل مواد مخدر می کنند. در این خصوص نیز مقرراتی تعیین و دستوراتی صادر شد و در آینده نزدیک با این پدیده زشت و غیر قابل قبول برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر فواید فعال شدن سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: در بحث سامانه های پیشرفت های نسبی خوبی داشته ایم، اما با آن چیزی که به عنوان یک اولویت ملی مد نظر ریاست جمهوری است، هنوز فاصله وجود دارد. تا پایان سال بر اساس برنامه اعلام شده، مطالبه ستاد و شخص ریاست جمهوری این هست که سامانه باید به صورت کامل تحقق پیدا کنند. در غیر این صورت حتما با دستگاه هایی که سهل انگاری داشته باشند برخورد خواهد شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه