نخست‌وزیر لبنان:

۵۰ درصد از حقوق وزرا و نمایندگان را کم می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۵:۳۴:۲۲
کد خبر: ۹۱۴۴۹۶
۵۰ درصد از حقوق وزرا و نمایندگان را کم می‌شود
نخست‌وزیر لبنان در اولین سخنرانی خود پس از تصویب طرح پیشنهادی‌اش اعلام کرد، مطالبات تظاهرات‌کنندگان را به حق می‌داند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از العالم، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان، امروز (دوشنبه) طرح اصلاحات اقتصادی خود را به هیأت دولت برد و در جلسه‌ای حدودا چهار ساعته این طرح تصویب شد و لحظاتی پس از تصویب این طرح به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ملت لبنان بسیار صبر پیشه کرد و قبل از اینکه به مرحله انفجار برسد، به نوعی ناامیدشده بودند.

وی اظهار کرد: من از ملت مهلتی سه روزه درخواست نکردم بلکه از شرکای خود در حکومت چنین مهلتی را خواستار شدم، 50 درصد از حقوق وزرا و نمایندگان را کم خواهیم داد، بودجه جدید مالیات های جدیدی را شامل نمی شود.

نخست وزیر لبنان بیان کرد: برای تهیه لایحه ای به منظور تاسیس هیات مبارزه با فساد تا قبل از پایان سال جاری تلاش می کنیم، بودجه جدید حاکی از وقوع تغییر در طرز فکر اقتصادی است.

حریری خطاب به جوانان لبنان گفت: تصمیماتی که امروز اتخاذ کردیم، تمام آنچه را که از دو سال پیش خواهان آن بودم را محقق می کند، تصمیم گرفتیم وزرات اطلاع رسانی و شماری از نهادها را منحل کنیم.

وی ادامه داد: پایان تظاهرات تصمیمی است که به شما جوانان بازمی گردد زیرا این شما هستید که هیات وزیران را به تحرک واداشتید. به هیچ کسی اجازه نمی دهم که شما را تهدید کند. کاری که شما کردید تمام موانع را از میان برداشت و تمام احزاب و جریان ها و نیز وابستگی طائفی در لبنان را تکان داد. امیدوارم آنچه که اتفاق افتاد، آغازی برای پایان دادن به نظام طائفی در لبنان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز