عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

اتهام به مسئولان نشر اکاذیب است/ افراد فرصت طلب در جهت مخدوش کردن نظام دست به کار شدند/ قوه قضاییه و نیروهای امنیتی به مسئله اتهام به مسئولان وارد شوند

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۵:۳۵:۳۷
کد خبر: ۹۱۴۹۵۰
اتهام به مسئولان نشر اکاذیب است/ افراد فرصت طلب در جهت مخدوش کردن نظام دست به کار شدند/ قوه قضاییه و نیروهای امنیتی به مسئله اتهام به مسئولان وارد شوند
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اتهام به مسئولین به جرم ارتباط با آمدنیوز گفت: این اتهامات برخلاف قانون است و به عنوان نشر اکاذیب و توهین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «22 مهرماه» با صدور بیانیه ای از گرفتار شدن «روح‌الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضد انقلاب «آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط  سازمان اطلاعات سپاه و در نهایت، دستگیری وی خبر داد.

این بازداشت باعث شد همه معادلات اپوزسیون خارجی برهم خورده و شاهد سردرگمی آنها در رسانه‌های خارجی باشیم. این در حالی است که ما زمانی که باید در داخل کشور به یک وحدت واحد رسیده و تنها نظاره‌گر دعواهای اپوزسیون خارج نشین می‌بودیم عده ای مانند همیشه در داخل کشور بیرق اتهام زنی خود را بلند کردند و به مسئولین نظام به جرم ارتباط با روح الله زم اتهام زدند.

«حمید رسایی»، نماینده پیشین مجلس، در توییتر خود نوشت: سوال افکار عمومی این است که چرا پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر حسن روحانی، بلافاصله پس از دستگیری روح الله زم عزل شد؟ آیا ترکش این عزل به محدوده مشاوران آشنا و وزیر آن نقاش امنیتی هم می‌رسد؟ که «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور، نیز در پاسخ به رسایی در توییتر خود اینگونه نوشت: «شما و سوال افکار عمومی؟ جناب آقای اسماعیلی عزل نشدند بلکه در سمت دیگری مشغول خدمت هستند. باشیوه آمد نیوزی لجن پراکنی نکنید؛ عاقبت ندارد.»

اما این پایان ماجرا نبود و «محمدجواد کریمی قدوسی»، نماینده مردم مشهد در مجلس، نیز ادعا کرد: سال ۹۶ در موج اول دستگیری ادمین‌های تلگرامی و آمدنیوز چهار رابط روح الله زم یکی در دفتر حسام‌الدین آشنا مشاور ویژه رییس جمهور، دومین رابط در مجموعه ارتباطات دفتر ریاست جمهور، سومین رابط در دفتر آقای بانک و چهارمین رابط در قوه قضاییه که با این کانال در ارتباط بودند تحت تعقیب قرار گرفتند.

حسام الدین آشنا نیز در واکنش به این اظهارات گفت که مستندات ادعای خود را اعلام کنید.

«حسین رضازاده»، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، درباره اتهاماتی که به مسئولین به جرم ارتباط با شبکه آمدنیوز زده می‌شود، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: این اتهامات برخلاف قانون است و به عنوان نشر اکاذیب و توهین محسوب می‌شود.

نماینده مردم کازرون ادامه داد: در شرایط فعلی کشور، قطعا برخی از افراد فرصت طلب در جهت مخدوش کردن نظام دست به کار می شوند؛ بنابراین ما نباید فرصت به آنها بدهیم. نیاز است تا این افراد یک مقدار کنترل شوند تا زوایای کار مشخص شود.

رضازاده با بیان اینکه ما باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم افزود: سرشبکه اصلی کانال ضد انقلاب (آمدنیوز) دستگیر شده و ما باید به نحوی عمل کنیم تا سرنخ هایی که وجود دارد به صورت صحیح و دقیق شناسایی شوند. نیاز است تا افراد مورد اتهام قرار نگیرند و چهره مسئولین مخدوش نشود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: هر چیزی که وحدت ملی ما را مخدوش کند قطعا به صلاح نیست. نباید هیچ کسی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا، سایر نیروهای سیاسی و حتی افراد عادی را در این قضایا متهم کرد؛ اما افرادی که دخیل بودند و ارتباط داشتند، باید شناسایی شوند.

 رضازاده در پاسخ به این سوال که راهکار حقوقی و قضایی برای افرادی که به مسئولین اتهام می زنند چیست، گفت: قوه قضاییه و نیروهای امنیتی باید به صورت جد وارد شوند و اجازه ندهند، برخی افراد سوءاستفاده کنند تا دیگران را مورد اتهام قرار دهند.

او در پایان تاکید کرد: به نظر من یکی از اقداماتی که باید به سرعت صورت بگیرد، این است که قوه قضاییه و نیروهای امنیتی به این مسئله ورود پیدا کنند  و افرادی که این اتهامات را می زنند، شناسایی کنند. نباید اجازه داد تا افراد در فضای مجازی هر کاری دلشان خواست انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز