پس از توافق روسیه و ترکیه؛

حمله ترکیه به سوریه متوقف شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۵:۴۶:۵۹
کد خبر: ۹۱۵۱۴۵
حمله ترکیه به سوریه متوقف شد
وزیر امور خارجه روسیه خبر داد که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه با عنوان «چشمه صلح» در پی توافق مسکو و آنکارا پایان یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، بنابر گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، «سرگئی لاوروف» سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در سوچی روسیه این مطلب را بیان کرد و گفت که همه چیز به خروج نیروهای کرد بستگی دارد.

دیروز (سه شنبه) رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه راهی سوچی شد و بیش از شش ساعت و ۳۰ دقیقه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پشت درهای بسته مذاکره کرد.

محور اصلی این مذاکرات وضعیت سوریه با توجه به عملیات نظامی چشمه صلح بود که ترکیه از دو هفته پیش آن را با وجود مخالفت جامعه جهانی آغاز کرد.

وزارت دفاع ترکیه، در پایان مهلت آتش‌بسی که از ۱۲۰ ساعت پیش در شمال سوریه آغاز شده بود گفت که نیازی به آغاز مجدد عملیات در آن منطقه نیست.

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه (۲۵ مهرماه) اعلام کرد آنکارا و واشنگتن به توافقی برای برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند.

ترکیه روز سه‌شنبه (30 مهر) هم به توافقی با روسیه در خصوص شمال سوریه دست پیدا کرد. مسکو و آنکارا در این توافق اعلام کرده‌اند اجازه هیچ برنامه تجزیه‌طلبانه‌ای در مرز سوریه را نخواهند داد.

وزیر دفاع ترکیه بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گفت: «در این مرحله هیچ نیازی به انجام عملیات جدید نیست.»

ارتش ترکیه عملیات موسوم به «چشمه صلح» را روز ۱۷ مهرماه با چراغ سبز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز