عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تولید بنزین سوپر افزایش پیدا خواهد کرد/ صادرات بنزین سوپر صحت ندارد

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۵:۳۴:۵۴
کد خبر: ۹۱۵۳۳۰
تولید بنزین سوپر افزایش پیدا خواهد کرد/ صادرات بنزین سوپر صحت ندارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که وزارت نفت موکلف است بنزین یورو 4 و یورو 5 تحویل بدهد از مقدار تولید بنزین سوپر کم شده بود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته تولید بنزین سوپر در در حال انجام است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ اخباری مبنی بر کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها شنیده می‌شود. برخی از رسانه‌ها نیز به بحث صادرات این نوع بنزین پرداخته بودند اما به نظر نمی‌رسد که علت این مشکل صادرات بنزین سوپر باشد.

«اسدالله قره‌خانی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در خصوص کمبود بنزین سوپر به خبرنگار برنا گفت: در گذشته عمدتا بنزین سوپر را وارد می‌کردیم که بخشی از آن تحت عنوان بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌شد. بخشی از بنزین سوپر را با بنزین دیگری اختلاط می کردند تا بتوانند از اکتان آن استفاده کنند، به این صورت بنزینی که قابل استفاده نبود به مصرف می‌رسید.

او افزود: اکتان بنزین سوپر 95 است اما باقی بنزین‌ها نزدیک به 87 و بنزین های یورو 4 و یورو 5 نیز نزدیک به 90 است. بنابراین وزارت نفت از سوی دولت موکلف شده تا بنزین‌های یورو، تولید کند. هم اکنون عمدتا بنزین یورو 4 و مقداری یورو 5 تولید می‌شود.

قره‌خانی تاکید کرد: از آنجایی که وزارت نفت موکلف است بنزین یورو 4 و یورو 5 تحویل بدهد از مقدار تولید بنزین سوپر کم شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته تولید بنزین سوپر در در حال انجام است. قرار شده است تا مقدار تولید آن را افزایش بدهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره بحث‌هایی که در رابطه با صادرات بنزین سوپر مطرح بود، گفت: با مدیرعامل پالایش و پخش در این زمینه صحبت کرده‌ام. این مسئله صحت ندارد و موضوع اصلا صادرات نبوده است بلکه مشکل بخش تولید بنزین سوپر بوده که هم اکنون در حال افزایش تولید هستند تا بتوانیم مقدار نیاز مردم عزیزمان را تامین کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز