سفیر ایران:

همکاری تهران و مکزیکوسیتی رو به افزایش است

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۹:۲۰:۱۴
کد خبر: ۹۱۶۲۷۲
همکاری تهران و مکزیکوسیتی رو به افزایش است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک گفت: تهران و مکزیکوسیتی نگرانی‌ها و مواضع مشابهی در صحنه جهانی دارند و همکاری آنها در سازمان‌های بین‌المللی به عنوان موضوعی مهم در حال افزایش است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، این مطلب را «محمدتقی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در دیدار با خانم «لورا انجلیکا روخاس هرناندس» رئیس مجلس نمایندگان مکزیک عنوان کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در دیدار با رییس مجلس نمایندگان مکزیک گفت، تهران خواهان گسترش روابط دوستانه با مکزیکوسیتی و نیز کشورهای منطقه آمریکای لاتین است.

وی ضمن اشاره به مواضع دو کشور در مورد مسائل بین المللی افزود: ایران و مکزیک نگرانی ها و مواضع مشابهی در صحنه بین المللی دارند و همکاری آنها در سازمان های بین المللی به عنوان موضوعی مهم در حال افزایش است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در این دیدار همچنین بر گسترش روابط بین ایران و مکزیک تاکید کرد.

وی همچنین از شکل گیری گروه دوستی ایران در مجلس نمایندگان مکزیک ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری بیشتر بین مجالس قانونگذاری ایران و مکزیک می تواند تاثیر مهمی در توسعه روابط دو کشور در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

حسینی ضمن اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، اقدامات تهران را برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه تشریح کرد.

رئیس مجلس نمایندگان مکزیک نیز در این دیدار با اشاره به تشکیل گروه دوستی ایران در مجلس مکزیک گفت، کشورش خواهان توسعه همکاری های گسترده تر با ایران است.

خانم «لورا انجلیکا روخاس هرناندس» ابراز امیدواری کرد که با تشکیل گروه دوستی در مجلس نمایندگان مکزیک گام های بلندتری در توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

در این دیدار همچنین مقرر شد تا برنامه های هفته فرهنگی ایران با حمایت مجلس نمایندگان مکزیک برگزار شود.

نظر شما