وزارت کشور عراق:

تظاهرات مسالمت‌آمیز حق قانونی مردم عراق است

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۳:۴۲:۲۳
کد خبر: ۹۱۶۵۴۰
تظاهرات مسالمت‌آمیز حق قانونی مردم عراق است
وزارت کشور عراق امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای در خصوص ناآرامی های اخیر بغداد و تعدادی از استان های این کشور، بر حق قانونی مردم برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه آمده است؛ در شرایطی که وزارت کشور مواضع پدرانه مرجعیت عالی دینی را در خطبه نماز جمعه ارج می نهد، تاکید دارد که تظاهرات مسالمت آمیز حقی است که قانون اساسی عراق با حفظ امنیت جان شهروندان و عدم تعرض به  اموال عمومی و خصوصی به آن اشاره کرده است.

وزارت کشور عراق افزود: نیروهای امنیتی با خویشتنداری اقدام به حفاظت از تظاهرکنندگان و برقراری امنیت در محل تجمع ها کردند و به هیچ عنوان از سلاح گرم استفاده نشد و علیه تظاهرکنندگان اقدام خشونت آمیزی انجام نشد.

 این وزارت خانه تاکید کرد: در نتیجه سوء استفاده برخی، بسیاری از نیروهای امنیتی در اثر اصابت گلوله، نارنجک دستی و یا سنگ زخمی یا شهید شدند.

وزارت کشور عراق تاکید کرد: مواردی تعرض به ساختمان های دولتی، مدارس، اموال عمومی و خصوصی و مقر جنبش های سیاسی ثبت شده است و در پی آن دستور دستگیری عاملان این اقدامات از سوی مراجع قضایی صادر شده و مجازات های شدیدی علیه کسانی که بخواهند به زور املاک و ساختمان های عمومی را تصرف کنند، اجرا می شود.

در پایان این بیانیه از نقش نیروهای امنیتی و التزام آن ها به مبانی حقوق بشر و برخورد مسالمت آمیز با مردم و همچنین از تظاهرکنندگانی که به شکل مسالمت آمیز خواسته خود را بیان و با نیروهای امنیتی همکاری کردند، قدردانی شده و از سوی دیگر آتش زدن مؤسسه های عمومی و خانه ها را محکوم می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز