در گفتگوی پوتین با مکرون مطرح شد؛

جزییات توافق با ترکیه درباره سوریه

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۹:۲۷:۱۹
کد خبر: ۹۱۶۶۶۴
جزییات توافق با ترکیه درباره سوریه
دلادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه جزییات توافق اخیر با ترکیه درباره شمال سوریه را برای وی تشریح کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» درتماس تلفنی با مکرون 
تصریح کرد: توافق‌هایی که در تفاهمنانه روسیه و ترکیه گرفته شده منافع همه طرف‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد و به احیا و بازگشت حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کمک می‌کند. 

 

رئیس جمهوری فرانسه هم توافق به دست آمده میان روسیه و ترکیه در سوچی را مثبت ارزیابی کرد.
روسیه و ترکیه درجریان مذاکرات پوتین و رجب طیب اردوغان در سوچی به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن عنوان شده است.
دو طرف خاطرنشان کردند که تدابیر پیش‌بینی شده در تفاهمنامه سوچی، پایه و اساس خوبی برای تثبیت اوضاع منطقه شرق رود فرات است و درکل به حل و فصل بحران سوریه کمک می‌کند.
در این گفت وگوی تلفنی ابراز امیدواری شد که نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه که برای روز سی ام ماه اکتبر (روز چهارشنبه) در نظر گرفته شده به صورت سازنده برگزار شود و ثمربخش باشد.
پوتین همچنین برخی نتایج اجلاس روسیه-آفریقا در سوچی را برای مکرون تشریح و خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان در این اجلاس عزم برای تحکیم همکاریها در عرصه‌های مختلف بر اساس منافع و احترام متقابل ازخود نشان دادند.
در این گفت وگوی تلفنی برخی موضوعات دوجانبه روابط روسیه و فرانسه بررسی شد و دو طرف توافق کردند به تماس‌های خود ادامه دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز