رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور:

در بودجه ۹۹ کل کشور منابع جدید مالیاتی شناسایی و تعریف می شود

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۴:۴۰:۰۳
کد خبر: ۹۱۷۲۰۰
در بودجه ۹۹ کل کشور منابع جدید مالیاتی شناسایی و تعریف می شود
چهاردهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، به ریاست دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران و نیز روسای برخی از سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در محل سازمان مذکور برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، محمدباقر نوبخت اظهار داشت: در برنامه اصلاح ساختار بودجه، از دیدگاه‌های مجامع دانشگاهی و مجموعه علمی کشور استفاده کردیم تا آنچه یه تأیید میرسد و نهایی میشود، برگرفته از دیدگاه‌هایی کارشناسی و متقن باشد. 

وی افزود: در نهایت، این دیدگاه‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور به تأیید خواهد رسید و ما بر همان اساس، اصلاح ساختار بودجه را به پیش خواهیم برد.

نوبخت در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در کنار استفاده از ظرفیت مالیاتی کشور، باید در اندیشه خلق منابع جدید مالیاتی نیز باشیم تا هم در بخش درآمدهای پایدار منابع جدید را تعریف کنیم و هم از ظرفیت یارانه‌های پنهان استفاده بهینه داشته باشیم. 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مهم‌ترین بخش اصلاح ساختار بودجه، بخش اصلاح هزینه‌ها و انجامر هزینه‌کرد‌  کارآ است که شامل اصلاح خود بودجه هم خواهد بود.

وی در خاتمه سخنان خود از احساس مسوولیت  همکاران مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان‌های وابسته و نیز سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها هم قدردانی کرد. 

بر‌پایه این گزارش، در این جلسه حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی در مورد فعالیت‌های کمیته بازبینی هزینه‌ها ارایه کرد و گفت: در این کمیته بر اصلاح ساختار اداری کشور، بر فراگیری فن‌آوری اطلاعات و سامان‌دهی سامانه‌های خدمت‌رسانی به مردم و ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی کشور در روند انجام امور تصریح شده است.

در این جلسه مژگان خانلو رییس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارش کاملی از روند تدوین عملکرد شرکت‌های دولتی و بودجه آنها ارایه کرد و اعلام نمود که سازمان مذکور در موعد مقرر قانونی، گزارش عملکرد و بودجه شرکت‌ها را تقدیم خواهد کرد. 

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، تعدادی از معاونان و مدیران سازمان، دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارایه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز