عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

مردم تیبا را به پراید ترجیح می‌دهند/ ما در صنایع موشکی و پهپاد پیشرفت کرده‌ایم، پس در صنعت خودرو هم می‌توانیم

۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۲۳:۵۷:۴۱
کد خبر: ۹۱۷۳۸۷
مردم تیبا را به پراید ترجیح می‌دهند/ ما در صنایع موشکی و پهپاد پیشرفت کرده‌ایم، پس در صنعت خودرو هم می‌توانیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ما در صنایع موشکی و پهپاد پیشرفت کرده‌ایم، پس در صنعت خودرو هم می‌توانیم.

«ولی ملکی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص توقف تولید سه مدل پراید و یک مدل 405GLX اظهار کرد: بهبود کیفیت مستمر یک اصلی است که باید در تولید، همه واحدهای صنعتی مورد توجه قرار دهند، چراکه این مسئله در همه صنایع مثل خودرو، معدن، نساجی و... کاربرد دارد.

او ادامه داد: ما با حذف رقبا در صنعت نه تنها در کیفیت رشد نمی‌کنیم بلکه درجا نیز می‌زنیم. اگر خودروهای خوب از خارج وارد شوند تا ما بتوانیم در بازار، رقابت درستی را انجام دهیم بدون شک کیفیت خودرو را بالا خواهیم برد اما از آنجایی که اوضاع کشور ما از نظر ارزی بهم ریخته است به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم‌ها، ما نمی‌توانیم واردات داشته باشیم اما این به آن معنا نیست که ما توان جایگزینی بهتر نداشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما زمانی که می‌توانیم جایگزین بهتری بجای پراید و پژو داشته باشیم، چرا نباید از این ظرفیت استفاده کنیم؟ بنابراین نیاز است تا برای بهبود کیفیت از خودروهایی استفاده کنیم که مرغوب تر هستند. 

ملکی در پاسخ به این سوال که با حذف پراید چه خودرویی از نظر قیمت به آن نزدیک است و می‌تواند جایگزین آن باشد، تصریح کرد: هرکدام از این خودروها شرایط خاص خود را دارد اما نزدیک ترین خودرو به پراید، تیبا است.

او تشریح کرد: همانطور که ما در سال 84 پیکان را از رده خارج کردیم امروز قرار نیست که مردم با توجه به اتفاق هایی که در دنیا رخ داده است ماشین از رده خارج شده 20 سال قبل را سوار شوند.

ملکی اظهار کرد: سرعت تغییرات در جهان هم اکنون دو برابر شده است. در گذشته هر 15 سال سرعت تغییرات دو برابر می‌شد اما هم اکنون در کمتر از دو ماه سرعت تغییرات دو برابر می‌شود؛ یعنی عصر تکنولوژی کاری کرده است که سرعت تغییرات بسیار بسیار سریع شده است.

وی در پایان بیان کرد: ما در چنین شرایطی اگر بخواهیم درجا بزنیم درست نیست. ما در صنایع موشکی و پهپاد پیشرفت کرده ایم. کاری کرده ایم که شانه به شانه کسانی که صاحب قدرت هستند پیش برویم، بنابراین نیاز است تا در این مقطع نیز هدف را بر تولید داخلی بگذاریم و خاطر جمع باشیم که می‌توانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز