در کنفرانس خبری مشترک با همتایان ترکیه‌ای و روسیه‌ای مطرح شد؛

ظریف: تا زمانی که دولت و ملت سوریه بخواهند، در این کشور می‌مانیم

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۶:۳۴:۳۵
کد خبر: ۹۱۷۵۴۴
ظریف: تا زمانی که دولت و ملت سوریه بخواهند، در این کشور می‌مانیم
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری مشترک با همتایان ترکیه‌ای و روسیه‌ای خود اعلام کرد که آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه آغاز روند سیاسی در این کشور است و تا هر زمانی که دولت و ملت این کشور بخواهد، در سوریه می‌مانیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتایان ایرانی و ترکی خود گفت که از روز چهارشنبه نشست‌های گروه‌های سوریه برای کمیته قانون اساسی سوریه آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: «آغاز نشست‌های کمیته قانون اساس سوریه پیروزی برای دولت،‌ مخالفان و ملت سوریه است و روسیه کاملا از این روند حمایت می‌کند.»

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که کار کمیته باید بدون هرگونه دیکته خارجی به پیش برود و از ایران برای همکاری در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: «هرگونه استفاده از منابع طبیعی یک کشور اقدامی غیر قابل توجیه بوده و واشنگتن باید به این موضوع پایبند باشد.»

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این کنفرانس خبری گفت که آغاز فعالیت‌های کمیته قانون اساسی سوریه پیروزی روند آستانه و توانایی آن برای تحقق نتایج ثابت کرد.

وی افزود: «کمیته قانون اساسی می‌تواند در راستای تغییرات سیاسی بزرگ در سوریه عمل کند.»

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: «اطمینان داریم که روند رسیدن به استقرار در سوریه گفت‌وگو میان نظام و مخالفان است.»

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس خبری گفت: «ملت سوریه برای 8 سال گذشته از عدم توافق رنج می‌برد و ما تاکید کرده بودیم که هیچ گونه راه حل نظامی برای اوضاع سوریه وجود ندارد.»

وی افزود: «نشست کمیته قانون اساسی سوریه آغاز یک روند است که سختی‌هایی همراه خواهد بود و آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی آغاز روند سیاسی در سوریه است.»

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: «ضمانت‌کنندگان روند آستانه باید عدم مداخله خارجی در روند کمیته قانون اساسی سوریه را نیز تضمین کنند.»

ظریف گفت: «ایران و روسیه در سوریه حضور دارد و تا زمانی که دولت و ملت سوریه این را بخواهد در آنجا باقی خواهیم ماند.»

نظر شما