تحریم های جدید آمریکا علیه سپاه

۱۳۹۸/۰۸/۱۰ - ۰۱:۵۶:۱۴
کد خبر: ۹۱۸۳۸۸
تحریم های جدید آمریکا علیه سپاه
وزارت خارجه آمریکا ضمن تمدید معافیت های مربوط به همکاری های صلح آمیز هسته ای با تهران اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه بخش عمران و مواد مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای، نظامی و موشک بالستیک ایران اعمال کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای مدعی شد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا محدودیت‌های هسته‌ای علیه ایران را با هدف حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز تهران، کاهش خطر اشاعه، مهار توانایی ایران برای کاهش زمان رسیدن به سلاح هسته‌ای و پیشگیری از بازسازی سایت‌هایی با هدف اشاعه، تمدید می‌کند.
به گفته اورتاگوس، وزیر خارجه آمریکا همزمان با تمدید محدودیت‌های هسته‌ای، دو تصمیم دیگر نیز گرفته که در ارتباط با فصل 1245 از «قانون آزادی و تقابل با اشاعه ایران» مصوب سال 2012 است.
پمپئو در این دو تصمیم، بخش عمران ایران که به ادعای وی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنترل می‌شود و چهار ماده راهبردی خاص که در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای، نظامی و موشک بالستیک ایران به کار می‌رود را تحت این قانون شناسایی کرده که به معنای تحریم این دو بخش است.
وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که واشنگتن با این تحریم‌ها توانایی بیشتری برای پیشگیری از دسترسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش عمرانی و برنامه‌های اشاعه [تسلیحاتی] آن به مواد راهبردی خواهد داشت.
این بیانیه همچنین ادعا کرده است: آمریکا به مذاکره برای اعمال محدودیت‌های دائمی بر برنامه هسته‌ای ایران با هدف پیشگیری از دسترسی آن به سلاح هسته‌ای و همچنین استفاده از همه ابرازهای دیپلماتیک و اقتصادی برای مهار فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران پایبند است.

نظر شما