رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

آمریکایی‌ها، ایران را تهدید به حمله سایبری در حوزه زیرساخت‌های انرژی کردند/ خاکریز ما با آمریکایی‌ها کوتاه شده است

۱۳۹۸/۰۸/۱۰ - ۱۱:۲۱:۴۳
کد خبر: ۹۱۸۴۳۱
آمریکایی‌ها، ایران را تهدید به حمله سایبری در حوزه زیرساخت‌های انرژی کردند/ خاکریز ما با آمریکایی‌ها کوتاه شده است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در حوزه جنگ زیرساختی سایبری نیز آمریکایی‌ها برای اولین بار ما را تهدید به حمله سایبری در حوزه زیرساخت‌های انرژی کردند، این در حالیست که خود آمریکایی‌ها کوهی از آسیب‌پذیری سایبری هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سردار غلامرضا جلالی»، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، امروز طی سخنانی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: امسال حوزه پدافند غیرعامل با یک اتفاق مهم مواجه بود و آن کوتاه شدن فاصله خاک‌ریزهای درگیری ما با آمریکایی‌ها است.

وی تصریح کرد: از سال 97 شاهد نوع جدید تهدیدات آمریکایی‌ها بودیم که شامل تهدیدات ترکیبی می‌شد و آنها از همه مولفه‌های قدرت‌شان علیه ما استفاده کردند.

سردار جلالی گفت: مولفه سیاسی تهدیدات آمریکایی‌ها علیه ایران که از سال 97 به این سو اجرایی شد شامل خروج از برجام و اتخاذ راهبرد فشار حداکثری و تلاش برای نگهداشتن ما در برجام توسط اروپایی‌ها و بدین ترتیب زمان داشتن بیشتر آمریکایی‌ها برای افزایش فشار به ایران بود.

وی تصریح کرد: ایجاد دو قطبی میان مردم و حاکمیت و برهم زدن انسجام ملی نیز از دیگر مولفه‌های سیاسی تهدیدات ترکیبی آمریکایی‌ها علیه ایران بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: آمریکایی‌ها در حوزه نظامی نیز تلاش کردند یک شبه از جنگ را علیه ما ایجاد کنند؛ در لایه اقتصادی نیز آنها به دنبال توسعه فشار همه جانبه بر ما بودند.

وی اظهار داشت: نقطه اوج حرکت دشمن در سال 97 استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه برای برهم زدن مدیریت ذهن مردم ما در راستای اهداف جنگ اقتصادی بود برای نمونه می‌توان به هدایت مردم به خرید مازاد نیاز و یا خرید پول خارجی و یا خرید طلا و سکه اشاره کرد.

سردار جلالی گفت: دشمن همچنین در حوزه شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه به دنبال ایجاد آشوب و درگیری میان مردم با توسل به مولفه‌های مختلف در شهرهای مختلف کشور نیز بود.

وی اظهار کرد: در حوزه جنگ زیرساختی سایبری نیز آمریکایی‌ها برای اولین بار ما را تهدید به حمله سایبری در حوزه زیرساخت‌های انرژی کردند، این در حالیست که خود آمریکایی‌ها کوهی از آسیب‌پذیری سایبری هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اتخاذ استراتژی مقاومت فعال از سوی مقام معظم رهبری برای مقابله با تهدیدهای ترکیبی دشمن اظهار کرد: استراتژی مقاومت فعال یعنی دفاع قاطع در حوزه نظامی و سایر حوزه‌ها؛ بر همین اساس مقام معظم رهبری در لایه سیاسی موضوع کاهش تدریجی تعهدات برجام را مورد تاکید قرار دادند و همچنین بر مردمی کردن مقاومت فعال در برابر دشمن تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: برخورد قوه قضاییه با فاسد مفسد و فساد یکی از مولفه‌های استراتژی مقاومت فعال بود که کاملا شکل گرفت و اجرا شد.

سردار جلالی افزود: در عرصه اقتصادی نیز شاهد نوسانات نرخ ارز و ثبات اقتصادی بودیم به نوعی که مولفه‌های فرصت‌زای تحریم ثابت شد؛ به طور کلی می‌توان گفت محورهای استراتژی مقاومت فعال موفق بودند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: استراتژیست‌های غربی معقتدند ایران در لایه‌های مختلف مقاومت فعال و دفاع ترکیبی در برابر تهدیدات ترکیبی آمریکا به موفقیت کامل رسیده است؛ بنابراین ما در یک موقعیت پسا پیروزی و پسافتح قرار داریم.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: ما امروز بازدارندگی نامتقارن در حوزه دفاع تعریف کردیم؛ نشانه این بازدارندگی نیز آن است که وقتی پهپاد دشمن ساقط می‌شود دشمن اذعان می‌کند در مقابل این سقوط گزینه نظامی ندارد بلکه صرفا دارای گزینه اقتصادی و سایبری است.

نظر شما