وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین گزارش داد؛

صدبار هتک حرمت صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی در ۱ ماه گذشته

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۹:۲۵:۲۴
کد خبر: ۹۱۹۶۶۳
صدبار هتک حرمت صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی در ۱ ماه گذشته
در گزارش وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین که روز یکشنبه منتشر شده، اعلام شده است که صهیونیست ها در ماه گذشته میلادی بیش از یکصد بار مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی را مورد هتک حرمت قرار دادند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری فلسطینی «وفا» نوشته است، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در این گزارش افزود: نظامیان اشغالگر و شهرک نشنیان در ماه اکتبر (مهر و آبان) ۲۳ بار به مسجد الاقصی یورش بردند، ۵ روز حرم ابراهیمی را بستند و در ۷۸ نوبت اجازه پخش اذان در آن را ندادند.

در ادامه این گزارش آمده است: اشغالگران همچنین در ماه میلادی گذشته به دو مسجد دیگر و دو مدرسه اسلامی یورش بردند.

«حسام ابوالرب» معاون وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در این باره گفت که اشغالگران انواع و اقسام هتک حرمت ها را علیه مسجد الاقصی و حریم ابراهیمی و نمازگزاران انجام می دهند.

وی افزود: صهیونیست های تندرو موسوم به «گروه‌های هیکل ادعایی» برنامه های گسترده ای برای شهرک نشینان در اطراف مسجد الاقصی برگزار می کنند و به طور فزاینده ای آنها را به انجام «حج توراتی» در مسجد الاقصی فرا می خوانند. همین مسئله باعث شده یورش ها و تجاوزها به این مکان مقدس نسبت به سال های گذشته بیشتر شود.

در ادامه گزارش یاد شده آمده است، اشغالگران و شهرک نشینان مسجد ابراهیمی را طی ماه اکتبر به پادگان نظامی تبدیل کرده و در آن آموزه های تلمودی خود را به جا آوردند.

طبق این گزارش، صهیونیست ها علاوه بر جلوگیری از ورود فلسطینی ها حتی کودکان به مسجد الاقصی، «اسماعیل نواهضه» خطیب مسجد الاقصی را بازخواست کرده و او را ۱۱ روز از ورود به این مکان مقدس منع کردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس چند روز گذشته نیز اعلام کرد که ۲۲۰ شهرک نشین یهودی از جمله ۸۰  طلبه مدارس دینی یهودی در تاره ترین اقدام خود علیه مسجد الاقصی وارد این مکان مقدس شدند و در محوطه های مختلف آن اقدام به قدم زنی کردند.

رژیم صهیونیستی در حالی به شهرک نشینان یهودی اجازه ورود به مسجد الاقصی را می دهد که از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس برای اقامه نماز ممانعت به عمل می آورد و بعضا محدودیت های زیادی برای آنان ایجاد می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز