اوضاع ترامپ وخیم شد/ آمریکایی هم از ترامپ رویگردان شدند

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۳:۲۵:۵۷
کد خبر: ۹۱۹۷۰۷
اوضاع ترامپ وخیم شد/ آمریکایی هم از ترامپ رویگردان شدند
نظرسنجی انجام شده توسط دو رسانه مشهور آمریکایی نشان می‌دهد که نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی تصمیم قطعی دارند که به ترامپ رای ندهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ نظرسنجی مشترکی که توسط شبکه خبری ان‌بی‌سی و نشریه وال استریت ژورنال انجام شده، نشان می‌دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای پیروز شدن در انتخابات سال 2020 راه سختی در پیش دارد و شانس او به شدت کاهش یافته است.

ان‌بی‌سی یکشنبه شب در تارنمای رسمی خود نوشت که نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد تقریبا نیمی از همه رای‌دهندگانی که ثبت‌نام کرده‌اند، صرف نظر از اینکه نامزد حزب دمکرات برای ریاست جمهوری چه کسی باشد، تصمیم گرفته‌اند که به ترامپ رای ندهند.

براساس این نظرسنجی، 46 درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که قطعا به نامزدی غیر از ترامپ رای خواهند داد. این در حالی است که تنها 34 درصد از آنان مطمئن هستند که به رئیس جمهوری کنونی آمریکا رای می‌دهند.

همچنین 17 درصد نیز گفته‌اند رای دادن یا ندادن آن‌ها به ترامپ بستگی به این دارد که نامزد دمکرات در این انتخابات چه کسی باشد.

با این حساب، نتایج این نظرسنجی می‌گوید که ترامپ برای پیروز شدن در انتخابات رای کسانی را جلب کند که انتخابشان متکی به این است که نامزد دمکرات‌ها چه کسی باشد.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 11 ایالت که در آن‌ها نه جمهوریخواهان و نه دمکرات‌ها در اکثریت نیستند، نقش تعیین‌کننده‌ای در نتایج نهایی انتخابات دارند و نامزدهای دو حزب همیشه برنامه‌های ویژه‌ای برای جلب آرای این ایالت‌ها دارند.

اما به نظر می‌رسد وضعیت ترامپ در این ایالت‌ها نیز چندان خوب نیست؛ براساس نظرسنجی ان‌بی‌سی و وال استریت ژورنال، در این ایالت‌ها که فلوریدا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین نیز جزو آن‌ها هستند، 46 درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که قطعا به ترامپ رای نمی‌دهند.

در دیگر شاخص‌های این نظرسنجی نیز این ایالت‌ها وضع مشابهی با نتیجه کل دارند؛ 35 درصد قطعا به ترامپ رای می‌دهند و 17 درصد نیز نظرشان بستگی به نامزد حزب دمکرات دارد.

ترامپ به دلیل جدی‌تر شدن بحث استیضاحش در مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر افشار مکالمه تلفنی او با رئیس جمهوری اوکراین به شدت تحت فشار است و حملات خود را علیه دمکرات‌ها بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است.

یک افشاگر ناشناس چندی پیش در شکایتی به مدیر نهادهای اطلاعاتی آمریکا از تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین ابراز نگرانی کرده بود. این مساله سبب شد تا دموکرات‌ها تحقیقاتی را در خصوص احتمال سوءاستفاده ترامپ از قدرت و استیضاح وی انجام دهند.

مدتی بعد، کاخ سفید محتوای تماس تلفنی ترامپ با  رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کرد.  نسخه منتشر شده از این تماس تلفنی نشان می‌دهد که وی از همتای اوکراینی‌اش خواسته در مورد «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش «هانتر» تحقیقاتی به عمل آورد.

هانتر بایدن تا سال ۲۰۱۹ برای یک شرکت گاز اوکراینی کار می‌کرد و ترامپ و متحدان او کوشیده‌اند این موضوع را به تلاش بایدن و پسرش برای ورود به اقدامات غیرقانونی در اوکراین تعبیر کرده و به وجهه این نامزد دموکرات به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ لطمه وارد کنند.

در همین حال، قطعنامه علنی شدن روند استیضاح ترامپ روز پنجشنبه هفته گذشته با ۲۳۲ رای به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید.

به موجب این قطعنامه، تمام جلسات تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بنا به تشخیص رئیسان کمیته‌ای که مشخص شده‌اند، به صورت علنی برگزار می‌شود.

آرای مخالفان این قطعنامه ۱۹۶ رای بود که تمام جمهوریخواهان را تشکیل می‌داد. این قطعنامه فصل جدیدی را در روند استیضاح ترامپ می‌گشاید، چرا که هم از نظر قانونی تحقیقات استیضاح به تصویب رسیده و هم علنی شدن آن مورد تاکید قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز