سخنگوی دولت:

تحریم هزینه عزت ایران است/ در خصوص جزییات گام‌چهارم پیش اعلام نخواهیم داشت/ ۱۵ آبان ‌روز رونمایی و آغار ثبت نام‌ مسکن‌ دولت

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۲:۲۱:۲۲
کد خبر: ۹۱۹۹۵۸
تحریم هزینه عزت ایران است/ در خصوص جزییات گام‌چهارم پیش اعلام نخواهیم داشت/ ۱۵ آبان ‌روز رونمایی و آغار ثبت نام‌ مسکن‌ دولت
علی ربیعی در خصوص جزییات گام‌چهارم ایران گفت: اجازه دهید در روز و ساعت مقرر آقای رییس جمهور اعلام خواهند کرد پیش اعلامی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رببعی در خصوص جزییات گام‌چهارم ایران گفت؛ اجازه دهید در  روز  و ساعت مقرر آقای رییس جمهور اعلام خواهند کرد پیش اعلامی نخواهیم داشت. در گام های مختلف به اروپا فرصت داده ایم.‌ این ما نبودیم‌که می خواستیم از برجام خارج شویم‌ بلکه سیاست آمریکا زورگویانه بوده است.

 بهره برداری از  ۲۰۰۰ طرح بهداشتی در نقاط محروم تا پایان سال 98

ربیعی گفت: خوشبختانه امروز مرحله جدید از طرح تحول سلامت آغاز شد و پوشش بیمه اجباری سلامت را در سازمان‌ بیمه سلامت رونمایی کردیم. این هوشمندی در یارانه های سلامت براساس ایجاد عدالت برای سلامت بوده است. ارتفا سلامت از سال ۹۲ برنامه اصلی دولت تدبیر و امید بود. 

وی اعلام کرد: تا پایان سال ۲۰۰۰ طرح بهداشتی و۴۴ بیمارستان در نقاط محروم بهره برداری خواهد شد. از هفته اتی دولت امادگی افتتاح هر هفته ۵۰ پروژه بهداشتی را دارد و اقدام خواهد کرد.

واردات کالای مصرفی ۳۱/۲درصد کاهش داشته است

ربیعی در خصوص وضعیت صادرات و واردات گفت:  بعد از سال ۹۷ متاسفانه دچار شک شویم ولی تراز تجاری به نفع ما مثبت بوده که نشان‌دهنده این است که با خام فروشی مبارزه کردیم. علیرغم فشار های زیاد امریکایی ها هم در نفت و پتروشیمی و سایر محصولات بازار های خوبی بدست آوردیم. کالاهایی که تا کنون با تعرفه وارد می شده را کم کردیم.

وی افزود: از شرکت های دانش بنیان خواسته شده هر کالایی را که توانایی تولیدش را دارند دولت به آنها محول کند. دولت برای حل مشکلات و معیشت مردم ایستاده است. واردات کالای مصرفی ۳۱/۲درصد کاهش داشته و ۲میلیارد دلار قاچاق کاهش داشته است.

تحریم هزینه عزت ایران است

او گفت: اگر هر کس دیگری در این‌ موقعیت قرار داشت حتما وضع بدتر از این‌ بود. این‌ دولت با تدبیر خود شرایط را بهبود داد. تحریم هزینه عزت ایران است. دولت اعتقاد ندارد که باید در تحریم زندگی کرد.

هرگونه منابع حاصل از تغییرات قیمت بنزین، در جهت کاهش فاصله طبقاتی بکار گرفته خواهد شد

سخنگوی دولت در خصوص سهمیه‌‌بندی بنزین گفت: در این زمینه همچنان چند سناریوی مختلف در دولت مطرح است . در سناریو های مختلف سعی کرده ایم که نظر اقتصاددانان و کارشناسان و جامعه شناسان را در نظر بگیریم. کارشناسان اقتصادی اجتماعی دیدگاه متنوعی داشتند.

ربیعی با بیان اینکه هنوز تصمیم نهایی در مورد انتخاب سناریوها اتخاد نشده است، اظهار داشت: بنابر نظر رییس جمهور هرگونه منابع حاصل از تغییرات قیمت، در جهت کاهش فاصله طبقاتی بکار گرفته خواهد شد. هیچ درآمدی برای خزانه و مصارف دولتی نخواهد رفت. آنچه که از این طریق به دست بیاید میان حقوق بگیران، کارگران‌، بازنشتگان و گروه‌های هدف معین بطور هوشمند توزیع خواهد شد. مشمولین ما در این طرح هفت دهک هستند.

هیچ ذرت آلوده ای وارد کشور نشده است

ربیعی در خصوص خبر واردات ذرت آلوده به کشور به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه بیانات جدید و مختلف موجب نگرانی‌های شدید بین مردم می‌شود، درخواست می‌‌کنم دوستان در بیانات مطالب دقت کنند تا موجب ناآرامی در جامعه نشود. هیچ ذرت آلوده ای وارد کشور نشده است. مقداری ذرت توسط بخش‌های دیگر نه دولت وارد شده که توسط رییس سازمان استاندارد و دام‌پزشکی پیگیری‌هایی انجام شده است.

۱۵ آبان ‌روز رونمایی و آغار ثبت نام‌ مسکن‌ دولت

او در خصوص طرح مسکن‌ دولت برای کارمندان گفت: پنج وزارتخانه و سازمان برای این‌امر تفاهم نامه امضا کرده اند.  ۱۵ آبان ‌روز رونمایی و آغار ثبت نام‌ مسکن‌خواهد بود که در  ده استان صورت‌ میگیرد.  در این طرح دهک های یک و دو توسط سازمان های حمایتی دنبال می شود.  اقشار مورد هدف هم نرخ تسهیلاتشان مطابق تصمیم تسهیلات ارزان قیمت و پایین است. پروانه ساختمان ها رایگان و برعهده دولت خواهد بود.

فشارهای آمریکا نباید باعث دوری کشورهای خاورمیانه از هم شود

 

ربیعی درخصوص نامه رئیس‌جمهور به سران دو کشور عربستان و بحرین و واکنش‌ها به آن، گفت: رئیس‌جمهور محترم نامه‌هایی را ارسال کرده‌اند و اساس این نامه‌ها صلح و ثبات منطقه است. معتقد هستیم دوجانبه‌های متعددی می‌تواند در منطقه شکل بگیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری کشورهای خاورمیانه از هم شود. اگر منافع آمریکا ایجاب نکند حتی مردم کرد را به کار گرفته و بعد رها می‌کند اما ما در این منطقه هستیم.

توضیح درباره قانون مصوب مبارزه با پولشویی

او در مورد قانون مصوب مبارزه با پولشویی و فهرست تحریمی آورده شده در آن و بحث تحفظ ایران در خصوص سازمان‌های آزادی بخش اظهار داشت: به طور مشروح در هفته گذشته به این سوال پاسخ دادم. قطعنامه ٢٦٨ قطعنامه‌های مرتبط با ٢٦٨ است و شمول آن طالبان، القاعده و داعش است. قبلا توضیحی یک صفحه‌ای در این رابطه ارائه کرده‌ام. مساله امروز ما لوایح خودمان است.

بحث امروز ما ذخایر استراتژیک گندم است

ربیعی در خصوص خودکفایی در تواید گندم بیان داشت: ما ١٤.٥ میلیون تن تولید گندم داشتیم و با توجه به کلیه مصارف، مصرف ما ١٣.٥ است. بر اساس گزارش‌ها امسال تولید برنج افزایش پیدا کرده است. بحث امروز ما ذخایر استراتژیک است. در مساله خرید تضمینی گندم هم بحثی اجرایی است که با کار کارشناسی این تصمیم را اتخاذ می‌کنیم. ما در یک تصمیم‌گیری باید همه جوانب را ببینیم.

خواسته‌های مشروع مردم عراق میان همه اقشار و مذاهب قابل توجه است

ربیعی در خصوص موضع جمهوری اسلامی در قبال حمله به کنسولگری ایران در کربلا گفت: جالب این است که ترامپ آنقدر زود توئیت می کند و تا عکسی می بیند ذوق می کند و توییت می زند. بحث عراق برای ما از جنبه های مختلف حایز اهمیت است. عراق همسایه ماست و سرنوشت دو کشور از گذشته به هم مرتبط بوده است. مردم عراق اعتراضات به حقی داشتند و دولت عراق هم پاسخ های مناسبی را به درخواست های مشروع مردمی داده و صدای آنان را شنیده اند. مطمئن هستیم خواسته های مشروع مردم عراق میان همه اقشار و مذاهب قابل توجه است.

خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز