یونسی:

فرهنگ ایرانی، فرهنگ استقامت است

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۲۲:۱۰:۵۵
کد خبر: ۹۲۲۰۹۰
فرهنگ ایرانی، فرهنگ استقامت است
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: فرهنگ ایرانی، فرهنگ استقامت، نجابت، صلح، آشتی و انسان دوستی است و ایرانیان همواره یزدان پرست بودند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی عصر شنبه در نشست با اقلیت های دینی استان یزد افزود: آنچه مردم ایران را به هم پیوند می دهد و انسجام و وحدت می بخشد خداپرستی و عشق به ایران است.

وی ادامه داد: قرآن کریم می گوید دین مداران یک هدف مشترک دارند و آن خداپرستی و انسان مداری است و بقیه موارد جزو فرعیات محسوب می شود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری با بیان اینکه تعصب از فرعیات است، گفت: اصول مذهب به دور از تعصب است و هیچ یک از ادیان، افراط طلبی و خشونت طلبی را نمی‌پذیرند.

وی تصریح کرد: امروز جامعه ایران به رفاه، اشتغال و توسعه نیازمند است و توسعه و امنیت کشور در سایه همبستگی ادیان است.

حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه یزد به دارالعباده معروف است، گفت: مردم یزد، مردمی مومن و مذهبی هستند ولی کسی را برای شورای شهر انتخاب می کنند که یک ایرانی غیرمسلمان است و این نشان از آن است که فرهنگ زیبای مردم ایران به دور از خشونت طلبی و تنگ نظری است.

نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به برخی تفرقه افکنی‌ها در کشور، گفت: فارس یعنی ایران و چه کسی از آذری‌ها ایرانی‌تر است.

وی ادامه داد: آنهایی که نفرت قومی ایجاد می کنند دشمن هستند و نباید به آنها اجازه اختلاف افکنی داد.

حجت الاسلام یونسی تاکید کرد: نباید مردم را نسبت به هم بدبین کرد و هرگونه ادبیات اختلاف افکنانه، ادبیات دشمن است.

وی با بیان اینکه ما هم اکنون در سخت ترین تحریم ها به سر می بریم، گفت: ما همچنان مقاومت می کنیم و راه خودمان را ادامه می دهیم و روسیاهی آن برای دشمنان می ماند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری به اقلیت های دینی یزد، ابراز امیدواری کرد مشکلات مطرح شده در این نشست حل و انتظارات برآورده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز