فعال سیاسی اصولگرا:

اصولگرایان، ناطق نوری را حذف و اصلاح‌طلبان با نام او بازی کردند/ هیچ عنصر عاقل سیاسی، خود را محروم از تجربیات گذشتگان نمی‌کند

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۵:۱۰:۵۸
کد خبر: ۹۲۲۴۵۱
اصولگرایان، ناطق نوری را حذف و اصلاح‌طلبان با نام او بازی کردند/ هیچ عنصر عاقل سیاسی، خود را محروم از تجربیات گذشتگان نمی‌کند
فعال سیاسی اصولگرا گفت: در مورد شخصیتی چون ناطق نوری باید گفت که برای مثال اصولگرایان او را حذف کردند و اصلاح‌طلبان نیز مدت‌ها است با نام او بازی می‌کنند.

«عباس سلیمی‌نمین»، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که چرا جریان تندرو اصولگرایی تلاش می‌کند جریان سنتی از جمله چهره‌هایی چون ناطق‌نوری را کنار زده یا حذف کند؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اینکه در فضای سیاسی، شاهد عملکردهایی باشیم که با منطق و الزامات اخلاقی سازگاری نداشته باشد، امری است که در همه رقابت‌های سیاسی مشهود است. طبیعتا این عملکردها مورد تائید نیست اما هم در اصلاح‌طلبان و هم در اصولگرایان این نوع مسائل وجود دارد. حتی این‌گونه رفتارها در سایر کشورها نیز وجود دارد.

او افزود: هیچ‌گاه فضای سیاسی خالی از این نوع عملکردها نخواهد بود البته امیدواریم رشد فرهنگی ایجاد شود که این رشد فرهنگی موجب رقابت همراه با احترام و در شان، افراد باشد. یقینا چه اصولگرایان و چه اصلاح‌طلبان باید عناصر مجرب گذشته خود را محترم بدارند ولو اینکه نظرات آنها را قبول نداشته باشند. از این رو تجربیات عناصر سنتی بسیار ارزشمند است به عبارت دیگر تجربه متفاوت از نظرات افراد است. تجارب افراد به نوعی سرمایه‌ای ارزشمند است که می‌توان کمال بهره‌برداری را، از آن تجربیات برد.

سلیمی‌نمین ادامه داد: بنابراین هیچ عنصر عاقل سیاسی، خود را محروم از تجربیات گذشتگان نمی‌کند. در مورد شخصیتی چون ناطق نوری نیز باید گفت برای مثال اصولگرایان او را حذف کردند و اصلاح‌طلبان نیز مدت‌هاست با نام او بازی می‌کنند، بدین معنا که اصلاح‌طلبان در سخنان خود این بحث را مطرح می‌کنند که از ناطق‌نوری حمایت می‌کنند اما فقط در حد تخریب اصولگرایان از آن بهره‌برداری می‌کنند و در مقام عمل هیچ بهره عملی از او نمی‌برند.

نظر شما