نوبخت:

اعتبارات عمرانی استان یزد ۲.۶ برابر شده است

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۹:۳۹:۵۹
کد خبر: ۹۲۲۵۹۰
اعتبارات عمرانی استان یزد ۲.۶ برابر شده است
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بین سال‌های ۹۶ تا ۹۸، رقمی معادل ۱۲۰۳ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی به استان یزد تعلق گرفت که میانگین سالانه آن بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸، ۳۸۰ میلیارد تومان در هر سال بود که در مقایسه با ۴۵ میلیارد تومانی که بین سال‌های ۸۸ تا ۹۱ انجام شد، ۲.۶ برابر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد باقر نوبخت یکشنبه شب در نشست شورای اداری استان یزد که رییس جمهوری هم حضور داشت به آنچه در سال‌های ۹۲ تا ۹۸ از سوی دولت برای این استان انجام شد اشاره کرد و افزود: در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۹۵ که در واقع دولت یازدهم فعالیت خود را انجام داد اعتبارات عمرانی استان بالغ بر  ۱۴۵۵ میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره مشابه ۸۸ تا ۹۱ که ۵۸۲ میلیارد تومان بود، این اعتبارات ۲.۵ برابر شد.

نوبخت یادآور شد: در سفر قبلی که رییس جمهور به این استان داشتند ۴۶ مصوبه با اعتبار ۹۷۰ میلیارد تومان تصویب شد که تا این تاریخ ۱۰۹۱ میلیارد تومان پرداخت شد یعنی پرداخت ۱۱۲ درصد بیشتر بود اما هنور تعداد پروژه هایی که تصویب شده به پایان نرسیده و حداقل ۳۷۸ میلیارد تومان دیگر متعهد هستیم که به این رقم بیفزاییم.

به گفته وی از این ۴۶ پروژه، ۲۲ پروژه محقق شده و ۱۶ طرح هم بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

نوبخت اضافه کرد: برای این سفر هم رییس جمهور غیر از اعتبارات مشابه سفر گذشته برای بحث اشتغال برنامه ویژه ای را ابلاغ کردند.

وی افزود: در این سفر ۸۹۰ میلیارد تومان از منابع عمومی برای این ۳۸ طرح منظور شد که آموزش عالی ۱۰ میلیارد تومان، فرهنگ و گردشگری ۴۱ میلیارد تومان و آب ۴۹ میلیارد و بهداشت ۱۱۶ میلیارد و برای حمل و نقل ۵۲۵ میلیارد تومان منظور شده است که بخش قابل توجهی از این رقم طی امسال و سال اینده در استان  یزد از سوی دولت هزینه می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه به دو طرح بزرگ ریلی به این استان اشاره کرد که یکی دو خطه کردن مسیر بافق به اردکان و اصفهان و قطعه دیگر قطعه مفقوده یزد به اقلید و  شیراز است که اجرایی می شود.

نوبخت گفت: در برنامه تولید و اشتغال هم ۲۲۲۱ میلیارد تومان اعتبار منظور شده تا در یزد بتوانیم برای ۲۶ هزارو ۳۰۲ نفر برنامه اشتغال تعریف کنیم؛ در بخش صنعت با یکهزارو ۸۸ میلیارد تومان اشتغال برای ۵۶۳۸ نفر و بخش کشاورزی ۴۶۳ میلیارد تومان با اشتغال ۱۳۱۹ نفر انجام می شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز