در صحن علنی مجلس انجام شد؛

موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شهر فرودگاهی امام خمینی

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۸:۴۶:۲۷
کد خبر: ۹۲۲۷۰۵
موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شهر فرودگاهی امام خمینی
نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) موافقت کردند و خواهان بررسی قراردادهای این شرکت و نحوه هزینه کرد درآمدها شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از علمکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با 114 موافق موافق، 36 مخالف و 8 ممتنع با کلیات این طرح 209 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بنابراین گزارش محمدعلی پورمختار به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توضیحاتی درخصوص دلایل تحقیق و تفحص از این شرکت ارائه کرد و افزود: به تازگی تحولاتی در مدیریت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اتفاق افتاده است و اگرچه مدیریت جدید اصلاحاتی انجام داده اما موضوع عملکرد مدیران قبل باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: قراردادی به مدت 23 سال در رابطه با واگذاری خدمات، تبلیغات، خدمات فروشگاهی و... بخش CIP فرودگاه امام خمینی (ره) منعقد شده که طرف این قرارداد یکی از کارکنان بازنشسته همانجا است. مبلغ این قرارداد برای 23سال 11 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، درحالی که فقط 90 میلیارد از یک بخش کسب درآمد کرده و 10میلیارد تومان صرفاً از پارکینگ به دست آورده است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه واگذاری CIP فرودگاه امام خمینی (ره) به این شرکت به شدت زیر سوال است، گفت: وضعیت سایر بخش ها همچون واحدهای خدماتی، نظافتی، تعمیر، فنی، تبلیغاتی و... نیز مبهم است هر چند ممکن است امروز با مدیریت جدید اصلاحاتی صورت گرفته باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه عملکرد هزینه ای درآمدهای فرودگاه امام خمینی (ره) مشخص نیست و اطلاعاتی در این خصوص نداریم، گفت: وضعیت ساختمان ها و سالن های فرودگاه نیز بسیار حقیر و نامناسب است، این در حالی است که بیش از 2 دهه از فعالیت این شرکت می گذرد اما عملکرد آنها بسیار ضعیف بوده است.

وی این قرارداد را یکطرفه و به ضرر دولت و ملت دانست و گفت: امیدوارم طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  در صحن تصویب و جهت بررسی بیشتر و شفاف شدن موضوع رأی مثبت بیاورد.

براساس گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محورهای تحقیق و تفحص از شرکت مذکور به شرح ذیل است:

- بررسی نحوه رعایت صرفه و صلاح عمومی در قراردادهایی چون CIP ، پارکینگ ها، هتل، غرف، صرافی، تابلوهای تبلیغاتی، محوطه سازی ترمینال سلام، برف روبی و واگذاری اراضی

- نحوه وصول و هزینه کرد درآمدها و منابع شرکت

نظر شما