مدیرعامل بنیاد باران:

امثال پناهیان چون از سوی قدرت پشتوانه دارند، هر چیزی می‌گویند/ شورای نگهبان باید برای اثبات بی‌طرفی‌ به این صحبت‌ها واکنش نشان دهد

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۲۳:۴۵:۲۰
کد خبر: ۹۲۳۵۴۹
امثال پناهیان چون از سوی قدرت پشتوانه دارند، هر چیزی می‌گویند/ شورای نگهبان باید برای اثبات بی‌طرفی‌ به این صحبت‌ها واکنش نشان دهد
مدیرعامل بنیاد باران گفت: اینها به هر حال راه به جایی نمی‌برند فقط به جهت اینکه به لحاظ قدرت از یک پشتوانه برخوردار هستند فعلا هرچیزی دم دهانشان می‌آید، می‌گویند و چون به جایی پاسخگو نیستند به تبعات رفتار خودشان نمی‌اندیشند.

«جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره سخنان علیرضا پناهیان مبنی بر اعدام مخالفین شورای نگهبان، گفت: او به راحتی حکم صادر می‌کند. مرجع موازی زیاد داریم و او هم احتمالا یکی از مرجع‌های موازی در سیستم قضایی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح انگیزه‌های این سخنان گفت: به هر حال اینها می‌خواهند طرف مقابل‌شان را مرعوب کنند و راه هم به جایی نمی‌برند. این افراد غیر از این که جامعه را به انفعال می‌کشانند، هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد، تنها برد اینها در انفعال جامعه است. اگر جامعه منفعل نباشد و هوشیار باشد که هست، رفتار اینها را تشخیص می‌دهد.

امام افزود: اینها به هر حال راه به جایی نمی‌برند فقط به جهت اینکه از پشتوانه قدرت برخوردارند، فعلا هر چیزی می خواهند، می‌گویند و چون به جایی پاسخگو نیستند به تبعات رفتار خودشان نمی‌اندیشند و قطعا این نوع گفتار در درجه اول برای خودشان تبعاتی خواهد داشت؛ دیر و زود دارد اما سوخت وسوز ندارد.

او در پاسخ به این سوال که چرا شورای نگهبان به چنین اظهاراتی پاسخ نمی‌دهد؟ گفت: به هر حال عدم عکس‌العمل شورای نگهبان نسبت به این صحبت‌ها، همان بخشی است که متأسفانه شورای نگهبان ما را در معرض جهت‌دار عمل کردن قرار می‌دهد و از بی‌طرفی خارج می‌کند. شورای نگهبان باید برای اثبات بی طرفی‌اش حتما نسبت به این نوع صحبت‌ها واکنش به موقع داشته باشد. شاید هم شورای نگهبان اینها را به حساب نمی‌آورد، چون مرجع رسمی نیستند اصلا پاسخشان را نمی‌دهد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه باید احراز را بر عهده مردم گذاشت، تصریح کرد: قانون تکلیف احراز صلاحیت را روشن کرده بنا بر مُرِّ قانون در مواردی که قانون مشخص کرده اگر فرد، عدم احراز داشته باشد، باید آنها به آن صلاحیت برسند. شورای نگهبان رویه‌اش وارونه است و همه از منظر آنها عدم احراز است مگر اینکه صلاحیت برایشان احراز شود یعنی نظر خودشان مقدم بر قانون است.

امام در خصوص تلاش اصلاح‌طلبان برای مذاکره با شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان باید زمینه گفتگو را فراهم کند وگرنه اصلاح‌طلبان که غیر از گفتگو کاری نمی‌توانند بکنند. ما همه جا اعلام کردیم و آماده هستیم به‌رغم اینکه شورای نگهبان گفته ما حاضر به پاسخگویی هستیم، بستر و زمینه‌ای که ببینیم چگونه می‌توانند پاسخگو باشند. زمینه صحبت چی هست و سوءتفاهمات چگونه باید برطرف شود تا الان چیزی مشخص نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز