وزیر کشور:

لازم باشد شب انتخابات هم استانداران و فرمانداران را تغییر می‌دهم/ محال است بگذارم حق قانونی کسی از بین برود

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۰:۵۸:۲۷
کد خبر: ۹۲۳۸۹۲
لازم باشد شب انتخابات هم استانداران و فرمانداران را تغییر می‌دهم/ محال است بگذارم حق قانونی کسی از بین برود
وزیر کشور گفت: لازم باشد شب انتخابات هم استانداران و فرمانداران را تغییر می‌دهم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، در حاشیه جلسه هیات دولت درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده آذربایجان اظهار کرد: از لحظه‌های اول همه نیروها در مناطق زلزله‌زده مستقر شدند، آواربرداری انجام شده امروز هم آقای رئیس‌جمهور دستور دادند به خانه‌های‌هایی که آسیب زیادی دیده‌اند باتوجه به سردی هوا برای اینکه در چادر نباشند، مبلغی داده شود تا بروند مسکن اجاره کنند.

وی افزود: همچنین طرح ساخت ساختمان‌ها را هم خود مردم رفتند بنیاد مسکن، بازدید کردند و آوردند؛ ما نیز ظرف هفته آینده همه ارزیابی‌های نهایی که از منابع صورت می‌گیرد را در دولت تصویب می‌کنیم و در اسرع وقت طرح‌ها را اجرا می‌کنیم.

وزیر کشور درباره اقدامات انجام شده درباره آلودگی هوای تهران و شایعه اختلاف بین شهرداری و راهنمایی‌ و‌ رانندگی، گفت: مشکلی بین شهرداری و راهنمایی و رانندگی نبوده است اما چون بخشی از تهران ترافیک سنگین بود، فعلا دستور دادم که نمایشگاه بسته شود؛ دیروز هم ستاد رسیدگی به آلودگی هوا با حضور استاندار و شهردار تهران تشکیل و شرایط را بررسی کردند، امیدوارم که با کارهای مهندسی که صورت می‌گیرد مشکل حل شود؛ همچنین به آقای کلانتری هم گفتم با جدیت بیشتری وارد شوند و دستگاه‌ها را مکلف به انجام وظایف کنند.

رحمانی‌فضلی درباره تغییر زیاد استانداران و فرمانداران، گفت: تغییرات استانداران و فرمانداران در اختیار وزیر کشور است و وزیر هم بنا به مسئولیت‌اش هر زمان که احساس کند منافع مردم، اجرای قانون و انجام ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها در جابجایی استانداران و فرمانداران است، حتما این کار را می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر شب انتخابات هم باشد این کار را انجام می‌دهم، درباره انتقاد نعمتی نماینده مجلس نیز افزود: ایشان قبلا حضوری هم فرموده بودند من هم برایشان توضیح دادم؛ ما با قانونی در مجلس مواجه شدیم مبنی بر بازنشستگان، که در پی آن ۱۵-۱۶ استاندار بازنشست شدند مگر می‌توانستیم آنها که قانونا بازنشسته شدند را تغییر ندهیم؟

وزیر کشور ادامه داد: چند استاندار هم جابجا شدند و پست‌های بالاتری گرفتند؛ فرمانداران و معاونان سیاسی استانداران هم به همین طریق و عناوین تغییر کردند، اگر تشخیص بدهیم باز هم تغییر می‌دهیم.

وزیر کشور بابیان اینکه البته حتما این تغییرات جهت در انجام و برگزاری صحیح قانونی و سالم انتخابات است، تصریح کرد: هرکسی که در عمل خلاف این را دید به مراجع نظارتی شکایت کرده و این مراجع هم رسیدگی کنند، اما اینکه پیشاپیش حدس بزنیم و یا بر اساس گزارشاتی به فرمانداران و استانداران که مجری انتخابات هستند مسائلی بدون اثبات و گزارش‌های صحیح گفته شود، شبهه انداختن در امر مشارکت در انتخابات است، چرا که خدایی ناکرده اگر این شبهه که انتخابات صحیح برگزار نمی‌شود مطرح شود، باعث دلسردی مردم می‌شود و خلاف نظر مقام معظم رهبری است که روی مشارکت تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هر موردی را که احساس کردند پیگیری کنند و البته خواهش من این است که در حوزه نظارت هم همین جدیت‌ها بشود تا نظارت، اجرا، صدا وسیما، قوه قضاییه همه‌و‌همه در کنار هم، انتخاباتی سالم و امن برگزار کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه من به عنوان وزیر کشور محال است بگذارم حق قانونی هیچکسی چه رای‌دهنده و چه شرکت‌کننده و نامزد انتخاباتی از بین برود، تاکید کرد: به همه اطمینان می‌دهم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در انتخابات ریاست جمهوری هم تعدادی شکایت کردند که در محافل رسانه‌ای هم مطرح شد، قوه قضاییه هم  ۸۸ درصد شکایت‌ها، آنهایی را که تا الان رسیدگی کرده‌اند، تبرئه کرده است.

وی در پایان گفت: خواهشم این است که فضا را آرام نگه داریم و با آرامش، وحدت و هماهنگی کارها را پیش ببریم، آقای نعمتی محبت داشتند و گفته بودند که هماهنگی خوبی با وزیر کشور داریم، اما باید از بیان این مباحث هم جلوگیری کنیم چرا که  کشور نیاز به وحدت آرامش و نیاز نشاط اجتماعی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز