روحانی در آیین افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی :

ایران در صف مقدم مبارزه با استکبار ایستاده است/ دنیای اسلام نسبت به ارتباط یک فرد و حاکم با رژیم صهیونیست بی تفاوت نباشد/ مسائل منطقه باید توسط مردم منطقه حل و فصل شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۹:۲۵:۴۵
کد خبر: ۹۲۴۲۶۷
ایران در صف مقدم مبارزه با استکبار ایستاده است/ دنیای اسلام نسبت به ارتباط یک فرد و حاکم با رژیم صهیونیست بی تفاوت نباشد/ مسائل منطقه باید توسط مردم منطقه حل و فصل شود
رییس جمهور گفت: درمحضرمهمانان عزیز عرض می کنم بدون اغراض و بدون اینکه بخواهم ملتی را برملتی ترجیح دهم نباید تردید کنیم که در صف مقدم مبارزه با استکبار ، جمهوری اسلامی و ملت ایران ایستاده است ، این به این معنا نیست که ملت فلطسین وسوریه درخط مقدم نیستنداما نظامی که بهای بزرگ در طول 41سال پرداخته است ایران اسلامی است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تبریک  میلاد  پیامبر نور و رحمت و همچنین امام صادق (ع) و هفته مبارک وحدت و خیر مقدم گفت: موضوعی که در دستور کار این کنفرانس قرار گرفته یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام است. گرچه دشمنان ما در طول سال‌های اخیر تلاش کردند که موضوع فلسطین و قدس شریف را از عنوان مسئله اول و مشکل اول دنیای اسلام خارج کنند و حتی آن را به فراموشی بسپارند، اما افکار عمومی دنیای اسلام ، عالمان و فرهیختگان این اجازه را به‌آنها نداده اند و نخواهند داد.

 رئیس جمهور گفت:  مهمترین طرحی که در دهه‌های اخیر علیه ما مسلمان‌ها طراحی کردند، تبلیغ نسبت به موضوع قدرت‌هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرینه دارند، همه تلاش‌ها بر این بود که ما فراموش کنیم غرب و در راس آن ‌آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایت‌هایی بر دنیای اسلام روا داشته است.

او گفت: امروز در دنیای اسلام کسی تردید ندارد که در دهه های گذشته هیچ اثر نیکی را از استکبار جهانی و امریکا در منطقه ندیدیم.  در این سه دهه اخیر هرچه جنگ و کشتار و خونریزی در منطقه ما بوده منشا ان امریکا بوده است. از کشتار مردم افغانستان و کشتار مردم عراق و یمن تا ایجاد اختلاف در کشور های مختلف اسلامی همه از آثار توطئه های شوم امریکا در این منطقه بوده است.

روحانی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: اولین مسئله مهم در دین اسلام ان است که تردید را از ذهن نسل جوان بزداییم، امریکا به عنوان دوست ملت ها و به عنوان دوست منطقه و مسلمان نبوده و نخواهد بود. درگذشته آمریکا بیان می کرد  برای نجات مردم کویت به منطقه امده است و یا می گفت برای مبارزه با تروریسم هواپیما و واحد های نظامی را به منطقه آورده است ‌اما امروز صریح می گویند هدف ما چاه های نفت سوریه است از این بیان صریح تر از رژیم حاکم بر کاخ سفید ما نشنیده بودیم. می دانستیم هدف امریکا در منطقه نفت و تاراج منابع مسلمان ها است اما این تعبیر را هیچ وقت نشنیده ایم که برخی کشور ها گاو شیر ده هستند و ما باید از شیر آن گاو ها به نفع خود استفاده کنیم.

رییس جمهور در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بیان کرد: آمریکا می خواهد پول نفت دنیای اسلام به جیب و خزانه آنها سرازیر شود و سلاح های مخرب آنها به منطقه برای کشتار مسلمانان بیاید.

روحانی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مطرح کرد: حل مسائل منطقه باید توسط مردم منطقه و کشور های منطقه حل و فصل شود. دیگران نمی توانند مشکلی را حل کنند انها برای منطقه کشتار و خونریزی می اورند.‌ اگر بناست فلسطین ازاد شود که باید ازاد شود باید به دست مردم عزیز فلسطین و مردم منطقه ازاد شود.

 او ادامه داد: هیچ ابر قدرتی برای استقلال هیچ کشور اسلامی تلاش نکرده است. هرگاه ملت ها به  برای استقلال خود به صحنه آمدند، قدرت های بزرگ در برابر ملت ها به نفع متجاوزین  ایستادند. مگر تردید داریم! انگاه که در انقلاب اسلامی ایران مردم با دست خالی به خیابان امدند و فریاد استقلال و ازادی سردادند کشور ی که از رژیم قدار گذشته حمایت کرد امریکا بود. اگر مردم عراق برای رفاه خود و ابادانی عراق به خیابان می ایند امریکا و رژیم صهیونیست می خواهند بر این امر موج سواری کنند و این حرکت مردمی را تبدیل به شورش کنند.

رییس جمهور گفت: زمانیکه مردم لبنان برای مشکلات اقتصادی خود به خیابان می ایند کشوری که می خواهد موج سواری کند و این را تبدیل به جنگ داخلی کند امریکا است.  ایا بازهم نسبت به دشمنی امریکا و نسبت به منطقه خلیج فارس تردید داریم؟

روحانی با بیان این جمله که"  تردید دشمن بودن امریکا باید  از ذهن ها زدوده شود" گفت: این به معنای جنگ با امریکا نیست ایستادگی در هر مقطعی شرایط خاص خود را دارد. دشمن را دوست دانستن خطای استراتژیک است. خطای استراتژیک زمانی رخ می دهد که اسراییل را بعضی دوست خود قلمداد کنند. جای تاسف است که برخی کشور های اسلامی در برابر دشمنان ملت خود دست دوستی به سمت اسراییل دراز کردند و از امکانات اسراییل علیه ملت های مسلمان و جریان مقاومت استفاده می کنند.

او گفت: امریکا قدرتی نیست که شکست ناپذیر باشد. قدرت امریکا از دیروز بیشتر نیست و قدرت ما مسلمانان هم ازدیروز کمتر نیست.اسراییل و امریکا دوست کسی نیستند. ماعاشق ملت فلسطین هستیم. اگر در دنیای امروز باور به قدرت و متحدبودن و اینکه دشمنان همچنان دشمن است و دوست ما نیست را برگردانیم پیروز خواهیم شد. مشکل ازدرون خودمان است باید درون دنیای اسلام معضلات را حل  فصل کنیم. مهم این نیست که  یک فرد و  حاکم بارژِیم صهیونیست در ارتباط است مهم بی تفاوتی دنیای اسلام به این اتفاق است. اگر حاکمی خطا کند جای تعجب نیست اما سکوت در برابر این خطابه عنوان یک معضل بزرگ برای دنیا اسلام خواهد بود.

رییس جمهور بیان کرد: درمحضرمهمانان عزیز عرض می کنم بدون اغراض و بدون اینکه بخواهم ملتی را برملتی ترجیح دهم نباید تردید کنیم که در صف مقدم مبارزه با استکبار ، جمهوری اسلامی و ملت ایران ایستاده است ، این به این معنا نیست که ملت فلطسین وسوریه درخط مقدم نیستنداما نظامی که بهای بزرگ در طول 41سال پرداخته است ایران اسلامی است. همه رهبران و همه عالمان در دنیای اسلام تلاش می کننداما نمی توانیم فراموش کنیم درراس حرکت قرن اخیرامام راحل ما بود ه است .او به عنوان فرمانده بزرگ در میدان منطقهد ربرابر امریکاو رژیم  صهیونیست ایستاد. یادمان نرودایران تنهاکشور اسلامی است که خانه اسراییل و مرکز اسراییل رادرتهران تبدیل به سفارت فلسطین کرد.

روحانی با بیان این جمله که "ایران پیشتاز درمنطقه بوده اما  می دانیم بدون حضو ر و برادری و ایستادگی سایر ملت ها این نبرد حق با باطل به پیروزی نمی رسد" مطرح کرد: تردیدی بر تاکید این نکته نیست که پیروزی در ط.ول تاریخ در سایه صبر بوده و هرگاه ملتی خسته شد و تفرقه بین امتی اغاز شد ه شکست هم اغاز شده است. به نقطه ای رسیدیم که درخیال و ارزوی ما نبود . ملت ما در برابر رژیم تادندان مسلح ایستاد و مقاومت کرد اما فکر نمی کرد خداوند این همه پیروزی را نصیب او کند. آمریکا شدید ترین فشار اقتصادی و سیاسی در طول یک ساله گذشته  را بر کشور روا داشت  فشار همه جانبه ای که نسبت به هیچ کشوری  اعمال نکرده بودند. اماخیلی اسان است نتیجه صبر را ببینیم از 13 ابان پارسال تا 13 ابان امسال.

رو حانی بیان کرد: 13 ابان پارسال اخرین شدت ها و فشار ها بر مردم وارد شد و یک سال گذشت، تمام شاخص های ما می گوید وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران امسال نسبت به پارسال به طور فوق العاده رشد پیداکرده است. درشهریور مجموعه تجارت خارجی ما 6/6میلیارد دلار بوده است و درماه مهر مجموعه حجم تجارت خارجی 7/4میلیارد دلار بوده است هر ماه شاهد پیروزی  و موفقیت هستیم.  در دو سه روز گذشته در دو استان شاهد افتتاح طرح و پروژه به ارزش 19هزار میلیاردتومان بودیم این به معنای این است که صبر و ایستادگی در برابر بزرگترین قدرت جهان می تواند توطئه های انهارادرهم شکند.

رییس جمهور گفت: امروز بیش از دیگران بار سنگینی بر دوش ما است . هرکه عالم تر بارش سنگین تر هرکه فهیم تر دربرابر نسل جوان پاسخگو تر، همه باید برای اگاهی نسل جوان و حضور نسل جوان درمیدان مبارزه ، تلاش کنیم. عدم موفقیت ‌آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه بیداری و هوشیاری دنیای اسلام است. امروز زمان شیعه هراسی یا سنی  هراسی یا ایران هراسی نیست. امروز روزی است که هراس بایداز استکبار باشد و برای اینده کشور و نسل اینده  بااگاهی می توانیم قدرت بیافرینیم و باوحدت می توانیم عزت را به وجود اوریم.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز