توسط معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؛

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۲:۴۳:۵۴
کد خبر: ۹۲۵۰۱۱
ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت
معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۸ آبان ۱۳۹۸ با هدف مدیریت تضامین دولت و تسویه به ‌موقع آن‌ها و پیگیری وصول مبالغ پرداختی توسط دولت، آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را تصویب کرد.

بر اساس این آیین‌نامه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است سامانه جامع مدیریت تضامین دولت را به گونه‌ای تهیه، اجرا و بهره‌برداری ‌نماید که کلیه فرآیند­های مرتبط با تضمین­‌نامه‌های مربوط، اعم از ارسال درخواست، صدور، اصلاح، تمدید، مطالبه و پرداخت وجه، ابطال، تایید و هم‌چنین مبادله الکترونیکی تضمین­‌نامه­‌ها را دربرگرفته و پس از بررسی و کنترل ضوابط و مقررات، نسبت به تخصیص شناسه یکتای تضمین، اقدام نماید.

بانک مرکزی و کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز موظفند پیش از اعطای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات به پشتوانه تضمین‌نامه ­ها، از صحت مندرجات تضمین­‌نامه­ به وسیله استعلام آن از طریق سامانه های مرتبط بانک مرکزی اطمینان حاصل نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز