ابراز نگرانی تل‌آویو درباره تقویت قدرت دفاعی جنبش جهاد فلسطین

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۸:۰۲:۱۴
کد خبر: ۹۲۵۱۷۴
ابراز نگرانی تل‌آویو درباره تقویت قدرت دفاعی جنبش جهاد فلسطین
برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که جنبش جهاد اسلامی فلسطین در درگیری های اخیر برای نخستین بار از موشکی استفاده کرده و این مسئله نگرانی تل آویو را درباره تقویت قدرت دفاعی این جنبش را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، گزارش داد جنبش جهاد اسلامی فلسطین موشکی با کلاهک جنگی به وزن ۳۰۰کیلوگرم به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

طبق این گزارش، این موشک در منطقه غیرمسکونی نزدیک غزه سقوط کرد و منفجر شد. در اثر این انفجار حفره ای به قطر ۱۶ متر و عمق دو متر ایجاد شد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز روز چهارشنبه گذشته خبر داده بود که شهر تل آویو از وحشت اصابت موشک‌های نیروهای مقاومت فلسطین، خالی و به شهر «اشباح» تبدیل شده است.

طبق اعلام این رسانه اسرائیلی، قدرت انفجاری این موشک اسرائیلی ها را شگفت زده کرد به این دلیل که میزان تخریب آن بسیار بیشتر از سایر موشک های شلیک شده از غزه به اسرائیل بود.

به گزارش روزنامه «القدس العربی» به نقل از کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، این رژیم بار دیگر در ادامه هجمه هایش علیه ایران مدعی شد که موشک فلسطینی ساخت داخل بوده اما مهندسان ایرانی در طراحی آن نقش داشتند.

این کانال صهیونیستی همچنین اذعان کرد قدرت فناوری جهاد اسلامی در حوزه ساخت موشک از برخی جهات پیشرفته تر از قدرت فناوری جنبش حماس است.

این سروصدای صهیونیست ها در حالی است که هنوز جنبش جهاد اسلامی به این ادعای رسانه های اسرائیلی واکنش نشان نداده است، اما ادعای اسرائیلی ها این سوال را مطرح می کند که چرا صهیونیست ها که تا پیش از این قدرت نه تنها گروه های فلسطینی را رد می کردند، حتی قدرت نظامی دولت های عرب را نیز مورد تمسخر قرار می دادند، حالا به جریان سازی درباره موشک های جهاد اسلامی می پردازند و مدعی می شوند که این مسئله باعث افزایش میزان نگرانی سران تل آویو از پیشرفت قدرت دفاعی جهاد شده است؟

در این خصوص، چند احتمال را درباره نیات اسرائیلی ها از این فضاسازی ها می توان برشمرد؛ تقلا و تکاپوی سران صهیونیستی برای جلب نظر و حمایت بیشتر غربی ها از جمله آمریکایی ها، آتش افروزی در منطقه و زمینه سازی و بهانه تراشی برای تجاوز نظامی بیشتر به مناطق مسکونی غزه .

دور جدید درگیری ها میان مقاومت فلسطین و اسرائیلی ها از سه شنبه گذشته (۲۱ آبان) آغاز شد.  در پی حمله جنگنده های این رژیم به ساختمانی در شرق غزه، "بهاء ابوالعطا" از فرماندهان جهاد اسلامی و همسرش به همراه شماری از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

رسانه‌های منطقه ای و اسرائیلی گزارش دادند که جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پی این حملات بیش از ۴۰۰ موشک از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرده است. درگیری ها همچنان ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز