هشدار درباره خطرات استفاده از پهپادها برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در منطقه خلیج‌ فارس

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۸:۲۵:۲۰
کد خبر: ۹۲۵۱۷۹
هشدار درباره خطرات استفاده از پهپادها برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در منطقه خلیج‌ فارس
در کنفرانس بین‌المللی فرماندهان نیروهای هوایی در دبی شرکت‌کنندگان در خصوص استفاده از پهپادها برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در منطقه خلیج فارس هشدار دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فرماندهان نیروهای هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه و شماری از کارشناسان حوزه نیروی هوایی امروز شنبه در کنفرانس بین‌المللی دبی ۲۰۱۹ درباره خطرات استفاده از پهپادها برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در منطقه خلیج‌ فارس هشدار دادند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفتند که خطرات این پهپادها در این است که تا ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز می‌کنند و حامل حدود ۱۰ کیلوگرم مواد منفجره هستند و با پرواز در ارتفاع پایین تأسیسات غیرنظامی و اقتصادی را هدف قرار می‌دهند و تلفات و خسارت‌های اقتصادی زیادی به بار می‌آورند که این امر توسعه استراتژی وزارتخانه‌های دفاعی برای مقابله با این پهپادها را می‌طلبد.

طبق گزارش روزنامه «رأی‌الیوم»، در این کنفرانس «دیوید گلدفاین» رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش آمریکا، «مایک ویجستون» رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی انگلیس، «فیلیپ لافین» رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی فرانسه و «ژوزف گاستیلا» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه جنوب غربی آسیا، سخنرانی کردند.

آن‌ها بر ضرورت همکاری در زمینه آموزش، توسعه توانایی‌ها برای مقابله با نسل جدید سلاح‌ها، مقابله با خطرات و تهدیدات بین‌المللی به خصوص در منطقه خلیج فارس و حفظ امنیت و ثبات آن تأکید کردند.

«خالد عبدالله المزروعی» فرمانده نیروی هوایی و دفاع هوایی سابق امارات نیز گفت که سال جاری شاهد تعدادی حملات با استفاده از پهپادهای حامل مواد منفجره در عربستان بودیم و این پهپادها به یک عنصر جنگی تبدیل شده است که توسعه توان نیروی دفاع هوایی برای مقابله با خطرات آن را می‌طلبد.

وی افزود که تدوین مجدد استراتژی دفاع هوایی در منطقه به منظور مقابله با رسیدن این پهپادها به اهداف نظامی و غیرنظامی، ضروری است.

«ریاض قهوچی» رئیس اجرایی شرکت «سیجما» که این کنفرانس را سازماندهی کرده است، گفت که پهپادها در سایه حملات سال جاری به عربستان سعودی، به تهدیدی برای منطقه خلیج فارس تبدیل شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز