گزارش؛

مشاهدات عینی خبرنگاران برنا؛ نقابداران و اوباش چه بر سر اموال عمومی و خصوصی آوردند

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۵:۰۸:۰۰
کد خبر: ۹۲۵۴۹۴
مشاهدات عینی خبرنگاران برنا؛ نقابداران و اوباش چه بر سر اموال عمومی و خصوصی آوردند
نقابداران و اوباش علیرغم کاهش جدی تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف، دیروز هم به تخریب اموال عمومی و خصوصی در چند شهر کشور شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دیروز تجمعات اعتراضی در اکثر نقاط کشور فروکش کرد و شهرهای مختلفی که روز شنبه ناآرامی را تجربه کردند، دیروز، یکشنبه روز و شب آرامی را سپری کردند.

اما در برخی نقاط همچنان ناآرام بودند و چند نفر نقابدار به همراه تعدادی اوباش با حمله به مغازه ها، بانک ها و پمپ بنزین ها، بیمارستان ها، آمبولانس ها و ماشین های آتش نشانی، ایستگاه های اتوبوس و مترو و اموال عمومی خسارت های سنگینی وارد کردند.

مشاهدات خبرنگاران برنا نشان می دهد این افراد به صورت ناگهانی و تمرین شده جمع می شوند، شعار سیاسی سر نمی دهند و صرفا به اموال عمومی و خصوصی یورش می برند. افراد نقابدار به عنوان لیدر اوباش عمل می کنند و به آنها دستور یورش می دهند. سپس تلاش می کنند از احساسات نوجوانان حاضر در محل سواستفاده کنند و آنها را هم به تخریب وادار کنند.

در میان نقابداران، دختران جوانی هستند که با هیجان بالا تلاش می کنند مردم را همراه خود کنند و از آنها بخواهند به غارت فروشگاه ها، بانک و مغازه های مردم بپردازند.

نقابداران

این افراد حتی به آمبولانس ها و خودروهای آتش نشانی که حتی در جنگ هم مصونیت دارند رحم نمی کنند و آنها را آتش می زنند. این افراد صرفا برای درگیری با پلیس و تخریب اموال عمومی وارد می شوند و با قمه و گاه سلاح های کمری به پلیس حمله می کنند.

نقابدار برای اینکه همدیگر را راحت پیدا کنند لباس های تقریبا هم شکل می پوشند، سر و صورت خود را می پوشانند و با صدای بلند صحبت می کنند. آنها بلافاصله پس از تخریب و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی محل را ترک می کنند تا گرفتار پلیس نشوند.

این افراد البته دیروز در شهرهای اصفهان، کرج، قدس و بهارستان و یکی، دو شهر دیگر توانستند به اهداف خود برسند و در بقیه شهرها با بی توجهی مردم نتوانستند اقداماتی انجام دهند. 

نظر شما
پرونده ویژه