اردوغان:

پیشنهاد تقسیم منابع نفتی سوریه را نپذیرفتیم

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۸:۱۵:۵۵
کد خبر: ۹۲۵۷۵۰
پیشنهاد تقسیم منابع نفتی سوریه را نپذیرفتیم
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه گفت پیشنهاد برخی از کشورهای خارجی برای تقسیم منابع نفتی سوریه را رد کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری اناتولی نوشته است، اردوغان در مراسمی در شهر استانبول گفت: برخی قدرت های خارجی به دنبال تقسیم نفت سوریه هستند.

وی بدون اشاره به نام کشوری، افزود: ترکیه پیشنهادی برای شرکت در این طرح دریافت کرد اما آن را نپذیرفت.

اردوغان گفت که به دنبال منابع سوریه نیست و هدفش نجات مردم آن است.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: نیروهای کشورش تنها به دور کردن سازمان های تروریستی از مرزهای کشور اکتفا نمی کنند بلکه در راستای خشک کردن منابع مالی آن هر کجا که باشند، قدم برمی دارد.

سخنان اردوغان در حالی است که آمریکا به دنبال تقویت نفوذش در مناطق نفتی شمال شرق سوریه به ویژه دیرالزور است.

طبق اعلام رسانه ها، آمریکا به تازگی در مناطق نفت خیز شمال شرقی سوریه چند پایگاه نظامی جدید احداث کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که همزمان با آغاز حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه دستور عقب نشینی نظامیان آمریکایی را صادر کرد، چند هفته  بعد خواستار باقی ماندن تعدادی از نیروهای نظامی آمریکا در سوریه برای حفاظت از چاه‌های نفتی شد.

ترکیه ۱۷مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد  و موفق به عقب راندن شبه نظامیان کرد از این منطقه مورد نظر شد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز