رئیس جمهور آلمان:

آزادی بیان به معنای توجه به همه نظرات نیست

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۸:۳۱:۲۴
کد خبر: ۹۲۵۷۵۵
آزادی بیان به معنای توجه به همه نظرات نیست
رئیس جمهوری آلمان در انتقاد به گسترش نفرت پراکنی در جامعه این کشور تاکید کرد که آزادی بیان به این معنی نیست که هر کس ایده نامعقولی دارد، از سوی دیگران جدی گرفته شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وبگاه تاگس شاو، تارنمای شبکه اول تلویزیون آلمان گزارش داد: «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهوری آلمان در مورد گسترش نفرت پراکنی و تشنج در فضای سیاسی این کشور هشدار داد.
وی در کنفرانس روسای مدارس عالی دولتی آلمان در برلین گفت: برخی آزادی بیان را با این ادعا که هر کسی می تواند نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و یا اینکه ایده های نامعقول افراد باید جدی گرفته شود، اشتباه گرفته اند.
اشتاین مایر تاکید کرد که باید به نظرات مخالف توجه کرد و مردم حق دارند با سیاست ها مخالف باشند. این به معنای تفکر غالب نیست بلکه این معنی واقعی دموکراسی است.
این در حالی است که ترور سیاستمداران و ارسال نامه‌های تهدید آمیز برای فعالان سیاسی از سوی راستگرایان افراطی در آلمان، نگرانی مقامات این کشور را برانگیخته است.
دوازدهم آبان ماه گروه های راستگرای افراطی در ادامه اقدامات خشونت بار خود علیه مقامات سیاسی آلمان، با ارسال نامه ای به دو سیاستمدار حزب سبزها، آنها را به مرگ تهدید کردند که این اقدام و واکنش هایی را به دنبال داشت.
از جمله «یواخیم هرمان» وزیر داخله ایالت بایرن از حزب سوسیال مسیحی، تهدید به مرگ «جم اوزدمیر» و «کلاودیا روت» دو رهبر حزب سبزها از سوی راستگرایان افراطی را «حمله به آزادی های دموکراتیک» نامید و خواهان برخورد جدی با عاملان این اقدام شد.
همچنین در واکنش به فعالیت های خشونت بار راستگرایان، کابینه آلمان قوانینی برای مقابله با این جریان به‌تصویب رسانده که شامل اعمال مقرراتی سخت‌تر در زمینه مالکیت سلاح و نظارت بیشتر بر انتشار مطالب نفرت‌انگیز در اینترنت می‌شود.

نظر شما