یک فعال سیاسی اصولگرا:

مجلس آینده بهتر از مجلس فعلی نخواهد بود/ تا زمانیکه اجرای انتخابات تغییر نکند، باندهای متصل به قدرت و ثروت پیروز انتخابات خواهند بود

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۸:۵۴:۱۸
کد خبر: ۹۲۵۷۷۱
مجلس آینده بهتر از مجلس فعلی نخواهد بود/ تا زمانیکه اجرای انتخابات تغییر نکند، باندهای متصل به قدرت و ثروت پیروز انتخابات خواهند بود
یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: تا زمانیکه قوانین مربوط به شکل‌گیری فراگیر و تأثیرگذاری احزاب مصوب نشود و نحوه اجرای انتخابات تغییر پیدا نکند، همچنان باندهای متصل به قدرت و ثروت پیروز قطعی انتخابات و شکل‌گیری کرسی‌های مهم مجلس خواهند بود.

«حسن بیادی»، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جمعیت آبادگران، در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا مبنی بر اینکه آیا جریان سوم در صورت شکل‌گیری، امکان جداسازی کامل از جناح اصولگرا را دارد یا همواره با معاییر این جناح سنجیده می شود، گفت: تا زمانیکه قوانین مربوط به شکل‌گیری فراگیر و تأثیرگذاری احزاب مصوب نشود و نحوه اجرای انتخابات تغییر پیدا نکند، همچنان باندهای متصل به قدرت و ثروت پیروز قطعی انتخابات و شکل‌گیری کرسی‌های مهم مجلس هستند. بعید به نظر  می‌رسد با این اوضاع و احوال آشفته سیاسی و اقتصادی و نافرمانی‌های پنهان مدنی در کشور، جریان سومی شکل بگیرد و نتیجه بهتر از این نخواهد شد.

او افزود: یعنی در آینده مجلسی بدتر از مجلس فعلی داریم مگر تصمیم‌گیران نظام همت، کمک و روشی را اتخاذ کنند تا نخبگان و شایستگان شجاع وارد مجلس شوند تا بتوانند، بهتر از این عمل کنند.

دبیرکل جمعیت آبادگران همچنین در پاسخ به این سوال که کدام یک از احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب توفق بیشتری در انتخابات پیشِ رو دارند، تصریح کرد:  آرایش جریان های سیاسی برای ورود به انتخابات مجلس به صورت جدی و نوعاً با عجله در حال شکل گیری است. عزم اصلاح طلبان و اصولگرایان در این دوره جزم است که با تابلوی اختصاصی خود به میدان رقابت پا بگذارند. در این میان اعتدالگرایان هر دو جناح هم با تابلوی مستقلین برای ائتلاف از سوی دیگر احزاب و جناح‌های سیاسی برای مشارکت بیشتر پیشنهادهایی دریافت می‌کنند. به نظر می‌رسد تلاش می‌کنند تا در یک کمپین انتخاباتی قوی قرار گیرند.

نظر شما
پرونده ویژه