معاون امور بازرگانی وزیر صمت در بازدید از فروشگاه شهروند:

همراهی مجموعه‌های صنفی و ذخایر مناسب از دلایل ثبات قیمت‌هاست

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۲۱:۵۵:۱۷
کد خبر: ۹۲۵۷۹۱
همراهی مجموعه‌های صنفی و ذخایر مناسب از دلایل ثبات قیمت‌هاست
معاون امور بازرگانی وزیر صمت گفت: همراهی مجموعه‌های صنفی و ذخایر مناسب کشور را از جمله دلایل ثبات قیمت‌ها دانست و گفت: نظارت‌ها بر بازار تداوم می‌یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عباس قبادی در بازدیدی که از فروشگاه شهروند بیهقی در تهران داشت، در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوع کنترل بازار و قیمت‌ها، من به عنوان معاون امور بازرگانی برای این بازدید آمدم.

به نسبت ماه‌های گذشته قیمت‌ کالاها تغییری نکرده است

وی با بیان اینکه این فروشگاه در جهت تامین کالا از لحاظ کمیت وضعیت مطلوبی دارد، اضافه کرد: از لحاظ قیمت هم به نسبت ماه‌های گذشته قیمت‌ها تغییری نکرده است و در صحبتی که با فروشندگان و مدیران این فروشگاه داشتم متوجه شدم حداقل در سال ۹۸ تغییرات قیمتی خاصی وجود نداشته است به غیر از کالاهای فصلی که ممکن است به جهت نوع فصل امکان تغییر قیمت آن وجود داشته باشد.

پس از افزایش قیمت بنزین، قیمت کالاها تغییر خاصی نداشت

معاون امور بازرگانی وزیر صمت با اشاره به شرایط جدیدی که پس از افزایش قیمت بنزین به وجود آمد، تصریح کرد: پس از افزایش قیمت بنزین نیز قیمت کالاها تغییر خاصی نداشت و تقریباً همه قیمت‌ها ثابت بوده که ان‌شالله همین شرایط ادامه یابد.

همکاری مجموعه‌های صنفی از دلایل ثبات قیمت هاست

قبادی در بخش دیگری از سخنان خود به علل ثابت ماندن قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: خود مجموعه های صنفی با مردم و نظام همراهی داشتند و در بحث تولید و تامین و عرضه همکاری و نهایت تلاش خود را داشته اند که این موضوع از دلایل ثبات قیمت‌ها است.

مناسب بودن ذخایر کشور، دلیلی برای ثبات قیمت‌هاست

وی موضوع مناسب بودن ذخایر کشور را دلیل دیگری برای ثبات قیمت‌ها دانست و ادامه داد: الان انبارهای کشور از لحاظ کالا شرایط خوبی را دارد و خوشبختانه هر کالایی که فروشگاه‌‌ها نیاز داشته باشند، سریعاً تامین می‌شود و در همین بازدید مشاهده شد که حتی از لحاظ تامین کالاهایی که روزانه برچسب می خورد، نیز کمبودی نداریم .

نظارت ها تداوم دارد

معاون امور بازرگانی وزارت صمت در خصوص تداوم نظارت‌ها نیز افزود: این جدیت و هماهنگی بین همه مسئولان نظام از هر سه قوه برای کنترل و نظارت بر بازار وجود دارد، جلسات تنظیم بازار را تقریبا هر روز برگزار می کنیم، قیمت کالاها به خصوص صد قلم کالای اساسی هر روز رصد می شود و این شرایط به همین شکل ادامه دارد.

هیچ افزایش قیمتی را مخصوصاً برای دستگاه‌های دولتی نخواهیم پذیرفت

قبادی ادامه داد: البته اگر قیمت کالایی نیاز به بازنگری دارد، کار کارشناسی روی آن انجام خواهد شد و اما در مقطع فعلی اعلام کرده ایم که هیچ افزایش قیمتی را مخصوصاً برای دستگاه‌های دولتی نخواهیم پذیرفت.

وی در خصوص ساز و کار نظارت‌ها نیز یادآوری کرد: نظارت در همه بخش‌ها از مرحله تولید و تامین مواد اولیه تا شبکه های توزیع و پخش و سطح فروش انجام خواهد شد و این مراحل رصد و پایش می‌شود و همه این لایه‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت رصد می‌شود.

همکاری صدا و سیما در اطلاع رسانی به مردم قابل تقدیر است

معاون امور بازرگانی وزارت صمت با تأکید بر نقش رسانه ها در این خصوص گفت: مجموعه صدا و سیما و به خصوص شبکه خبر همکاری خوبی در پوشش خبری و اطلاع رسانی درست در این روزها داشته اند و از این همکاری تشکر می کنم.

گفتنی است که عباس قبادی «معاون امور بازرگانی وزیر صمت» در این بازدید ضمن صحبت با مدیران و فروشندگان فرشگاه شهروند بیهقی در میدان آرژانتین تهران با مردم و شهروندانی که برای خرید آمده بودند در خصوص تآمین کالاها و قیمت آن‌ها به گفتگو پرداخت و مردم عموماً رضایت خود را از عدم کمبود در تأمین کالاها و ثبات قیمت‌ها اعلام داشتند و از مسئولان خواستند تا نظارت‌ها را همچنان ادامه دهند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز