اعتراف بزرگ آمریکایی ها به توان نظامی ایران

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۴:۴۸:۱۶
کد خبر: ۹۲۶۱۱۴
اعتراف بزرگ آمریکایی ها به توان نظامی ایران
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا روز سه شنبه با انتشار گزارشی در مورد توانایی های نظامی ایران گفت: تهران در حال آموختن دروس ارزشمند است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، براساس گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تحت عنوان "قدرت ارتش ایران"، ایران توانایی خود را در استقرار نیروها و قدرت هوایی فراتر از مرزها در حمایت از متحدین خویش در سراسر خاورمیانه ثابت کرده است.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، توانایی ایران در کنترل نیروهای خود در خارج از مرزها را "محدود" توصیف کرده است، اما به این نکته اذعان کرده که ایران در حال آموختن درسهایی است که از درگیری ها در سوریه، عراق و یمن به دست آورده است و در آنجا نیروهای این کشور در حال نبرد با داعش هستند.

ایران همچنین به دنبال افزایش پشتیبانی از عملیات بین المللی صلح سازمان ملل است.

به گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، ایران قادر است، نیرو در قالب گروه ها کوچک زمینی و هوایی به کشورهای هم پیمان برای پشتیبانی از عملیات بزرگ اعزام کند.

ارتش ایران همچنین آموزش نظامی حرفه ای را مورد تأکید قرار داده و از تجاربی که در سوریه و عراق به دست آوردهاست، استفاده کند.

آژانس اطلاعات دفاعی (Defense Intelligence Agency) از اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا است و در سال ۱۹۶۱ در زمان رابرت مک نامارا،  وزیر دفاع این کشور تأسیس شد.

این آژانس بخش اطلاعاتی و جاسوسی پنتاگون در داخل و خارج از آمریکا است و بخش اعظم بودجه جامعه اطلاعاتی این کشور  به آژانس اطلاعات دفاعی اختصاص دارد.

نظر شما