در دیدار با رئیس جمهور میانمار مطرح شد

تاکید سفیر آکردیته کشورمان بر توسعه سطح روابط دو جانبه ایران و میانمار

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۱۰:۰۵:۵۴
کد خبر: ۹۲۶۵۰۵
تاکید سفیر آکردیته کشورمان بر توسعه سطح روابط دو جانبه ایران و میانمار
سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و اکردیته در میانمار و لائوس با رئیس‌جمهور این کشور در نایپیدو (پایتخت میانمار) دیدار و گفت‌وگو کرده و بر توسعه سطح روابط دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا،  در این ملاقات وین مینت رئیس جمهور میانمار ضمن اشاره به سابقه دیرین و روابط دوستانه دو کشور و همچنین ظرفیت‌های بالقوه دو طرف، بر توسعه روابط دوجانبه و افزایش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف تاکید کرد. 

همچنین رئیس جمهور میانمار با تاکید به در پیش بودن پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی بین ایران و میانمار و همچنین جایگاه ویژه کشورمان در منطقه و نظام بین‌الملل، بر عزم جدی دولت این کشور برای توسعه روابط در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی دو طرف اشاره کرد. 

در ادامه این دیدار رئیس جمهور میانمار با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور، در زمینه‌های مختلف، از جمله کشاورزی، نفت و گاز، سرمایه گذاری و... وجود دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دو کشور  از همه این ظرفیت‌ها استفاده و بهره برداری کرده و شاهد روابط نزدیک‌تری با یکدیگر باشیم.

محسن محمدی، سفیر کشورمان در تایلند نیز در این دیدار ضمن تشکر از مواضع دوستانه دولت و ملت میانمار نسبت به جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کامل کشورمان برای توسعه روابط و هرگونه همکاری در زمینه‌های مختلف ، تاکید کرد و با اشاره به برگزاری چهارمین دور نشست کمیته مشورتی دو کشور در تهران در ماه آینده، این نشست را فرصت بسیار مناسبی برای پیشبرد هدف مشترک دو کشور جهت توسعه سطح روابط دوجانبه بر شمرد.

محمدی همچنین در این دیدار با اشاره به ابتکار کشورمان در برگزاری سه دور نشست بین‌المللی گفت‌وگوی اسلام و بودیسم، افزود: تلاش برای نزدیکی جوامع فرهنگی و گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب مختلف می‌تواند منجر به توسعه پایدار و ضامنی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان باشد و ما در زمینه فرهنگی، در کنار موضوعات و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی نیز آماده هرگونه کمک و همکاری با دولت و ملت میانمار هستیم.

سفیر کشورمان در تایلند همچنین با اشاره به توانایی‌های بخش‌های دولتی و خصوصی ایران جهت حضور در میانمار و ارائه هرگونه کمک فنی و مشاوره‌ای اعلام آمادگی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز