خطیب موقت نماز جمعه تهران:

گرانی بنزین تصمیم سران قوا بود/ برگزاری تجمعات مشکلی ندارد/ شبکه‌های پیام رسان خارجی نباید کاملا باز شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۱۳:۳۳:۲۱
کد خبر: ۹۲۶۷۵۷
گرانی بنزین تصمیم سران قوا بود/ برگزاری تجمعات مشکلی ندارد/ شبکه‌های پیام رسان خارجی نباید کاملا باز شود
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح تا زمانی که مختل مبانی اسلام نباشد مشکلی ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «آیت الله احمد خاتمی»، خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به تغییر نرخ بنزین اظهار کرد: در طول هفته که به مطالعه می‌پرداختم در این رابطه ۳۰ نکته تدارک دیده بودم که دریافتم نمی‌توان همه آن‌ها را در خطبه نماز جمعه امروز بیان کنم لذا ابتدا آن را به ۱۴ نکته و بعد ۶ نکته کاهش دادم.

او ادامه داد: حوادثی که در پی گران شدن نرخ بنزین به وجود آمد ۴ نکته قابل تأمل دارد این تصمیم سران قوا بود و با خوش بینی که مقام معظم رهبری به سران قوا دارند این تصمیم را تأیید کردند.

آیت الله خاتمی افزود: این تصمیم بسیار داهیانه بود و اگر اقدام و موضع مقام معظم رهبری نبود تردید نکنید که حوادث سخت تری پیش روی ملت قرار می‌گرفت، بپذیریم که امکان داشت که در این عرصه بهتر عمل کنیم به عنوان مثال مسئولان محترم می‌توانستند مردم را اقنا کنند چرا که آن‌ها فهمیده هستند و واقعیت و حقیقت را قبول می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: البته نمی‌گویم که زمان تغییر نرخ بنزین را اعلام می‌کردند، اما لازم بود که میزگرد تلویزیونی برگزار شود تا کارشناس‌ها بیایند و ضرورت این امر را بیان کنند البته معتقدم که این امر اکنون نیز یک ضرورت است لذا مسئولان از روشن گری در این حوزه غافل نشوند.

او بیان کرد: دولت به وعده‌های خود عمل کند و نگذارد که قیمت کالا‌ها افزوده شود لذا هم نظارت داشته باشد و هم با متخلفان برخورد قاطعانه کند چرا که مردم به اندازه کافی رنج و فشار گرانی را دارند و مسئولان برای رضای خدا کاری کنند که بر این رنج افزوده نشود.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح تا زمانی که مختل مبانی اسلام نباشد مشکلی ندارد لذا هیچ کس با اعتراض مخالف نیست و با معترضان برخورد نکرده به شرط آن که بر اساس اصل مذکور قانون اساسی باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مثل آفتاب روشن است که اشرار سوار بر موج اعتراض شدند و خبر را تضییع و امنیت آن‌ها را سلب کردند و هزاران میلیارد خسارت به مردم وارد کردند که حق آنان نبود.

او ادامه داد: حضرت علی در خطبه ۵۶ نهج البلاغه وقتی یاران پیامبر را توصیف می‌کردند از صداقت، ایثار و فداکاری آن‌ها در راه خدا گفته‌اند و بر این اساس به این نتیجه می‌رسیم وقتی خدا صداقت ما را ببیند دشمنان را ذلیل خواهد کرد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: ملت بزرگ ایران بار دیگر در هفته گذشته جلوه نقش بر آب شدن توطئه دشمنان را دید چرا که دشمنان سه سال برنامه ریزی کرده بودند و افرادشان را در داخل و خارج آموزش داده بودند و حتی قارون منطقه و گاو شیرده آمریکا، عربستان سعودی تمام پولهایش را در این راستا خرج کرده و رسانه‌هایش را در اختیار دشمنان ما قرار داد لذا آن‌ها هرکاری که می‌توانستند انجام دادند، اما خداوند توطئه آن‌ها را خنثی کرد. ملت ایران با خدا است و دست خدا نیز با ملت ایران است تا جایی که رهبر کشورمان با سرافرازی می‌فرمایند که به یاری خدا دشمن را در عرصه سیاسی و نظامی عقب زده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران افزود: لازم است که یاد همه شهیدان به ویژه شهدای امنیتی را که در طی این هفته به دست اوباش به دیدار خدا رفتند و به شهادت رسیدند را به بازماندگان آن‌ها تسلیت و تهنیت بگویم و خانواده این اشخاص باید افتخار کنند که نور شهادت در خانه‌هایشان درخشیده است.

او ادامه داد: لازم است که هفته بسیج را گرامی بداریم چرا که بسیج دو مدالی دارد افتخار ابدی آن است و امام خمینی (ره) فرمودند که بسیج لشگر مخلص خداست و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که بسیجیان گل‌های سر سبد انقلاب هستند البته همه نیرو‌های مسلح عزیزند و در قلب ملت ایران جای دارند.

آیت الله خاتمی افزود: دو جلوه برجسته در شرارت‌ها بود؛ یکی انتقامی که با آتش زدن قرآن‌ها و حمله به مساجد و حوزه‌های علمیه و کتابخانه ۱۳ هزار جلدی گرفتند که این چیزی جز عقده از اسلام نیست؛ دیگری، ضدیت با مردم به وسیله غارت فروشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و تخریب بانک‌ها و حمله به آمبولانس‌ها بود که به قصد انتقام از مردمی که پای انقلاب ایستاده اند، بود.

امام جمعه این هفته تهران ادامه داد: سازماندهی شرارت برهمگان روشن است، یک در راس شرارت آمریکا بود به اعتراف خودشان که متاسفانه فرانسه و آلمان هم حمایت کردند؛ امیدوارم کسانی که به این‌ها خوشبین بودند در رفتار خود تجدید نظر کنند.

او عنوان کرد: کلید واژه اعتراضات حمایت از مردم ایران و آزادی مردم بود؛ مردم از نگاه آن‌ها دزد‌ها و آدم کش‌ها و جنایتکاران هستند که خود حمایت از آدمکش‌ها را نشان می‌دهد.

آیت الله خاتمی همچنین گفت: عوامل و ایادی حقیر این ماجرا یکی رژیم سیاه عربستان سعودی خائن بود که با تمام قوا در این ماجرا دخیل بود؛ به مردم عربستان میگویم تا کی میخواهید یک قرن، نوکران آمریکا و اسرائیل بر شما مسلط باشند؟ به پا خیزید و آن‌ها را از قدرت به زیر بکشید. منافقین پست آدم کش که ۱۷ هزار نفر را ترور کرده و پاسدار کمیته را زنده پوست کندند و کشتند؛ این، یعنی داعش هم دخیل بودند. همچنین ایادی بازماندگان پهلوی بودند که هیچ طرفداری در کشور ندارند.

او افزود: تشکر میکنم از حافظان امنیت کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، بسیج قهرمان و نیروی انتظامی که در مقابل اشرار ایستادند؛ همه مردم و سلیقه‌ها در این ایستادگی حضور داشتند. همه در این موضوع متفق القول بودند که باید با اشرار برخورد شود.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: برخی فعالان فتنه ۷۸ و ۸۸ بیانیه دادند و جای جلاد و شهید را عوض کردند و گفتند که با معترضان برخورد شد. خجالت باید بکشند آن‌هایی که این بیانیه را امضا کردند، جنایتی همچون جنایت آشوبگران را دارند.

او افزود: مرگ بر آشوبگر از شعار‌های خوب مردم در این راهپیمایی‌ها بود که شنیده شد.

امام جمعه این هفته تهران، خطاب به جهانیان گفت: جهانیان بدانند، نظام اسلامی نظامی مقتدر است؛ بیدی نیست که با این شرارت‌های احمقانه بلرزد؛ اگر بخواهید بازهم شانس خود را امتحان کنید بدانید پیشاپیش شکست خورده اید.

او ادامه داد: دنیا بداند، این مردم از امام خود آموخته است حفظ نظام از اوجب واجبات است و این مردم تا آخرین قطره خون خود پای نظام ایستاده اند.

آیت الله خاتمی خطاب به مردم گفت: آفرین به شما مردم که با حمایت از نظام، قلب امام زمان را شاد کردید و تشکر زیادی از شما میکنم؛ از شما میخواهم اشرار را شناسایی کنید و بدون کمترین دلسوزی به مسئولین معرفی کنید. این حضور مردم بود که فتنه‌های منافقین را به شکست رساند؛ باید آشوبگران را خانه به خانه دنبال کرد و آن‌ها را به مسئولین معرفی کرد.

او همچنین افزود: از اقدامات قوه قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی تشکر میکنم و از آن‌ها میخواهم با سردسته آشوبگران و آن‌ها که ایجاد رعب و وحشت در جامعه کردند، این یاغیان را به اشد مجازات برسانند؛ در رابطه با سیاهی لشکر‌ها هم به دستگاه قضایی میگویم به گونه‌ای قاطع برخورد کنید که دیگر هوس چنین شیطنت‌هایی به سرشان نزند و برای همیشه عبرت بگیرند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: از تدبیر‌های ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود؛ اگر مسئولین میخواهند اهمیت کار را درک کنند ببیند دشمن و شبکه‌های خارجی چقدر ناراحت اند از این اتفاق؛ این یعنی لانه زنبور را شناسایی کردند؛ از آن‌ها درخواست میکنم، پیامرسان‌های داخلی را تقویت کنند و اینترنت بومی را هر چه زودتر راه اندازی کنند؛ شبکه‌های پیام رسان خارجی نباید کاملا باز شود و مسولان ارتباطات نباید قصور کنند؛ اگر در این کار کوتاهی کنید در پیشگاه خدا جوابی نخواهید داشت.

امام جمعه این هفته تهران در پایان گفت: دیدار فعالان اقتصادی با رهبری از دیگر اتفاقات خوب این روز‌ها بود که تولید کنندگان داخلی گفتند، عمده مشکلات ما داخلی است، رهبری هم در این خصوص گفتند با توجه به شناختی که از دشمن دارم، مشکلات خارجی به زودی رفع نمی‌شود، باید با تکیه بر توان داخلی بر مشکلات غلبه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز