فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

طرح سرا این امکان را فراهم می‌کند که اصلاح‌طلبان بتوانند عضوگیری کنند/ احتمال وجود ایراد در طرح سرا وجود دارد

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۲۳:۴۶:۱۴
کد خبر: ۹۲۷۱۶۲
طرح سرا این امکان را فراهم می‌کند که اصلاح‌طلبان بتوانند عضوگیری کنند/ احتمال وجود ایراد در طرح سرا وجود دارد
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: طرح سرا این امکان را فراهم می‌کند که اصلاح‌طلبان بتوانند، عضوگیری کنند.

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره سرانجام سامانه سرا به خبرنگار سیاسی برنا گفت: یکی از ویژگی‌های جریان اصلاح‌طلب، بروز بودن و داشتن برنامه جدید است. طرح سرا به عنوان یک طرح جدید قابل تقدیر و ستایش است؛ به ویژه با توجه به زحماتی که برخی دوستان اصلاح‌طلب در این باره انجام دادند و آن را به مرحله اجرا رساندند. مخالفت‌هایی که با این طرح می‌شود نشانه زنده بودن اصلاحات است چراکه در جریان اصلاحات، حرکت‌ها از بالا به پایین نیست و در هر سطحی اگر نظر مخالفی وجود داشته باشد به صورت آشکار بیان می‌شود.

او افزود: امیدواریم کل جامعه بتوانند نقد و انتقاد سازنده آزاد داشته باشند و همه بتوانند انتقادات خود را به مسائل اجرایی، سیاسی و قضایی و غیره بیان کنند. البته با توجه به اینکه سامانه سرا، یک طرح جدید است احتمال اینکه یک نارسایی‌ها و ایراداتی داشته باشد، دور از ذهن نیست یقینا باید این ایردات مرتفع شود. به ویژه انتقاداتی که منتقدین منصف داشتند مانند تضمین امنیت اطلاعات افرادی که وارد سامانه می‌شوند. دوم نظارت دقیق بر اجرا، سوم: پایش اصولی و منطقی افراد فرصت طلب و دمدمی مزاج که امکان ورودشان به سامانه نباشد و در نتیجه بتوان تضمین ورود صرف زیرشاخه های احزاب و گروه های اصلاح طلب از سراسر کشور را فراهم کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این نکاتی است که یقینا با توجه به رسانه‌ای شدن و امکان اطلاع از ایجاد برخی مشکلات، دوستان طراح نیز خود اشاره داشتند که می‌توانند، این مشکلات را برطرف سازند تا بتوانیم این بار به جای اینکه یک جمع معدودی در قالب شورای عالی اصلاح طلبان، برای کل جبهه تصمیم‌گیری کند، یک جریان از پایین به بالا شکل گیرد و نظر کف جامعه اصلاح‌طلبی را بتوانیم در تدوین لیست اصلاح‌طلبان، برای مجلس ملحوظ کنیم.

او درباره مخالفت‌های برخی احزاب اصلاح‌طلب با این طرح به دلیل نداشتن بدنه اجتماعی نیز اظهار کرد: یکی از نکات مثبت طرح سرا این است که همه گروه‌های اصلاح‌طلب به جای اینکه در قالب یک مرکزیت صرف فعالیت کنند، امکان گسترش و تلاش برای گسترش خود، در کف جامعه دارند تا عضوگیری کنند. یقینا گروه‌های مختلف، طرفدارانی در جامعه دارند؛ وقتی اعلام شود و قرار بر این باشد افراد به صورت پلکانی عضو این سامانه باشند به تدریج این طرح می‌تواند در عضوگیری افراد اصلاح‌طلب نیز نقش موثری را ایفا کند و برای سازماند‌های بعدی در آینده، مفید باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز