یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

بیانیه ۷۷ اصلاح‌طلب را باید خیرخواهانه و دور از نگاه‌های سیاسی، تلقی کرد/ مخالفان اصلاحات می‌خواهند از این بیانیه، سوءاستفاده سیاسی کنند

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۴:۴۱:۳۰
کد خبر: ۹۲۷۷۳۲
بیانیه ۷۷ اصلاح‌طلب را باید خیرخواهانه و دور از نگاه‌های سیاسی، تلقی کرد/ مخالفان اصلاحات می‌خواهند از این بیانیه، سوءاستفاده سیاسی کنند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از امضاکنندگان بیانیه 77 اصلاح‌طلب گفت: بیانیه 77 اصلاح‌طلب را باید خیرخواهانه و دور از نگاه‌های سیاسی تلقی کرد.

«محمد کیانوش‌راد»، فعال سیاسی و از امضاکنندگان بیانیه 77 اصلاح‌طلب، درباره اهداف صدور این بیانیه به خبرنگار سیاسی برنا گفت: «بیانیه جمعی از فعالان سیاسی در خصوص حوادث اخیر، امری رایج بوده است. بدین گونه که در حوادث مختلف، معمولا عده‌ای از اشخاص که دغدغه مسائل ملی و مردم را دارند، نظریات خود را همراه با توصیه‌هایی به دست اندرکاران امور اجرایی کشور اعلام می‌کردند.

او افزود: در این بیانیه با توجه به گسترش حوادث، آنچه که توصیه شده در واقع توصیه به خویشتنداری و برخورد مناسب با ناآرامی‎‌های چند روز گذشته بوده است. از این‌رو توصیه به‌دقت در نحوه برخورد با معترضان، امری است که مورد تاکید همه مقامات حکومتی نیز بوده و است. در نتیجه اظهار نگرانی و یا توصیه به عمل مناسب و مطابق با قانون، امری متعارف و قابل دفاع است. در این بیانیه به هیچ عنوان توصیه‌ای به گسترش ناآرامی‌ها و برخورد نامناسب صورت نگرفته است، بلکه توصیه‌های خیرخواهانه و صریحی در ارتباط با نحوه بروز اعتراضات مردمی به دور از آشوب به دست‌اندرکاران اجرایی در نحوه برخورد با این اعتراضات، مطرح شده است.

کیانوش‌راد در واکنش به اظهارات منفی برخی افراد نسبت به این بیانیه ادامه داد: بدین ترتیب نباید این بیانیه را به آن معنایی که برخی از مخالفان جریان اصلاحات می‌خواهند بهره‌برداری کنند، تفسیر کرد. حتی در این نامه اظهار شده است که حل مشکلات مردم باید فارغ از جناح‌بندی‌ها و دسته بندی‌های سیاسی و جناحی، مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو حزب اتحاد ملت عنوان کرد: بدین ترتیب محتوای این بیانیه آن‌گونه‌ که برخی به دنبال فضاسازی برای برخورد با امضاکنندگان این بیانیه هستند، نیست و این بیانیه را در چارچوب توصیه هایی برای ایجاد آرامش و برخود مناسب هم از سوی مردم و هم از سوی حاکمیت، تلقی کرد.

او با تاکید بر انتظار از اصلاح‌طلبان و لزوم مسئولیت مدنی اصلاح‌طلبان گفت: فعالان مدنی باید خیرخواهانه دیدگاه‌های خود را ارائه دهند و انجام چنین اقداماتی را باید در چارچوبی خیرخواهانه و حرکت به سمت آرامش و رفع اختلافات، باید ارزیابی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز