وزیرخارجه فلسطین:

آمریکا درحال جنگ با مردم ماست

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۸:۵۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۸۲۴۸
آمریکا درحال جنگ با مردم ماست
"ریاض المالکی" وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه دوشنبه گفت: آمریکا با تصمیمات اخیرش درحال جنگ با مردم ماست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشته است، المالکی که در نشست اتحادیه عرب سخن می‌گفت، تصریح کرد: اقدامات آمریکا به (قانونی‌سازی شهرک‌سازی‌ها) ختم نمی‌شود، اما ما باید به موضوعی فراتر از قانونی وغیرقانونی بودن این اقدام واشنگتن بپردازیم و بدنبال راهی برای توقف این اقداماتی باشیم که آمریکایی‌ها از آن حمایت می‌کنند.

پمپئو ۲۷ آبان ماه اعلام کرد،  دولت ترامپ "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری مغایر با حقوق بین‌الملل نیست، اظهاراتی که با محکومیت بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی و عربی رو به رو شد.

موضع جدید آمریکا درباره فلسطین، با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.

۱۰۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گذشته با امضای طوماری، از پمپئو خواستند، سخنانش را درباره مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی پس بگیرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، گفت که تصمیم تاریخی آمریکا درباره شهرک سازی برای نخستین بار به اسرائیل فرصت می دهد تا مرز شرقی فلسطین اشغالی را مشخص و منطقه غور اردن را به خود ملحق کند.

براساس گزارش رسمی فلسطینی ها، حدود ۶۵۰ هزار شهرک‌نشین در ۱۶۵ شهرک و ۱۱۶ کانون شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی سکونت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز